Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی ایمانیه در دومین شورای عالی گردشگری استان فارس، گردشگری سلامت را یک اشتغال‌ موثر فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد که در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه باید هنر امروز خود را به دنیا نشان دهیم، چرا که بناهای تاریخی و میراثی مثل تخت جمشید هنر گذشتگان است، افزود: مقرر شده بود که تا پایان خرداد تعداد بیماران پذیرش شده از همه استان‌ها بیشتر شود اگرچه تلاش خوب بوده اما باید تداوم باید تا به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس همچنین ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیازمند یک برنامه‌ریزی عدد و رقمی هستیم. باید برنامه حفظ و نگهداری رشته‌های صنایع دستی مشخص و برنامه برای ۸۰ رشته تهیه شود تا هم حفاظت از رشته‌ها و هم گسترش آنها محقق شود.

ایمانیه با بیان اینکه ارزش ریالی کار در صنایع دستی باید دقیق مشخص شود، گفت: در عرصه صنایع دستی آموزش و همکاری با دانشگاه انجام‌ گیرد.

او با بیان اینکه باید روزانه نمایشگاه صنایع دستی در نقاط استان از همه رشته‌ها برگزار شود چون سبب ایجاد انگیزه می‌شود، عنوان کرد: شهرداری شیراز جلودار شود و یک کارگاه وسیع برای صنایع دستی و آموزش صنایع دستی اختصاص دهد.

استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع فصل تابستان و افزایش سفرها به این استان اظهار کرد: مراکز اقامتی و تفریحی فارس باید پیش از ورود گسترده مسافران ساماندهی شود که یکی از آنها خانه‌مسافرها است.

ایمانیه با بیان اینکه عدم نظم و ساماندهی این مراکز اقامتی سبب مشکلاتی در جامعه شده است، از دستگاه‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی درخواست کرد در این زمینه بدون اغماض برخورد کنند، چراکه گاه این مراکز عاملی برای نشر رفتارهای خلاف اخلاق و شرع شده‌اند.

او با دستگاه‌های متولی نیز اتمام حجت کرد و گفت: باید تا پایان همین ماه تکلیف خانه‌های مسافر مشخص و از ابتدای مردادماه با خانه مسافران بدون مجوز برخورد شود، چرا که برخی از آنها تبدیل به مکانی برای هنجارشکنی شده و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اصل ساماندهی خانه مسافران است که باید مورد توجه باشد اینکه زیر مجموعه چه دستگاهی قرار بگیرد، مهم نیست عنوان کرد: در این ساماندهی و نظم دادن نباید نان کسی بریده شود بنا نیست محل درآمد افراد قطع شود بلکه بنا بر ساماندهی آن است.

ایمانیه همچنین با تاکید بر استخدام فارغ‌التحصیلان رشته‌های هتلداری با همکاری دانشگاه و جامعه هتلداران عنوان کرد: بومی سازی رشته هتلداری باید مدنظر باشد حتی اگر تعارضی با کشور دارد باید تغییر کند چون اگر پیشنهادات جدید و کاربردی داشته باشیم حتما در سطح ملی نیز استقبال می‌شود قرار نیست همیشه از تهران برای استان‌ها تصمیم‌گیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس ساماندهی خانه مسافر صنایع دستی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس