Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، فایننشال تایمز در مقاله ای به قلم ادوارد لوس نوشت: تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه با شکست مواجه شده است، زیرا هیچ توجهی به منافع بقیه جامعه جهانی ندارد.

نویسنده مقاله با عنوان "غرب در انزوای روسیه شکست می خورد" تأکید می کند که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، تقاضا برای یک جهان چند قطبی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر کشورهای غیر غربی خواهان استقلال استراتژیک هستند.

ادوارد لوس می نویسد؛ ما نمی توانیم کشورهایی مانند هند و برزیل را به خاطر خرید نفت روسیه با تخفیف سرزنش کنیم. همچنین نباید تعجب کنیم که بسیاری مایل به خرید غلات روسیه هستند.

وی خاطرنشان می کند که هند و چین به ایجاد سیستم های پرداخت جایگزین و مسیرهای حمل و نقل کالاهای روسی کمک می کنند و از تلاش های کشورهای غربی برای حذف روسیه از سیستم چند جانبه جلوگیری می کنند.

لوس معتقد است اگر می‌خواهیم کشورهای دیگر علیه روسیه از ما پیروی کنند، باید به آنچه آنها می‌خواهند توجه کنیم. مدام با خود تکرار می‌کنیم که در جنگ نور علیه تاریکی هستیم که در آن هیچ وسیله طلایی وجود ندارد، این یک استراتژی دیپلماتیک نیست.

کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه برای آزادسازی دونباس، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در آمریکا و اروپا شده است که با افزایش بی سابقه قیمت سوخت و مواد غذایی مواجه هستند.

به عنوان مثال، در ایالات متحده، تورم در ماه می به ۸.۶ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از دسامبر ۱۹۸۱ بود و قیمت بنزین برای اولین بار در تاریخ در ۱۰ ژوئن به بالای ۵ دلار در هر گالن رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای کشورهای غربی است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. رهبر روسیه در جریان سخنرانی خود در نشست اقتصادی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که قیمت نفت و گاز به دلیل فعالیت های خود ایالات متحده در حال افزایش است.

311311

کد خبر 1644918

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار دو تیم روز جمعه، ۷ اردیبهشت، در تایلند برگزار شد.

نیمه نخست این دیدار ملی‌پوشان افغانستان موفق شدند که چهار بار دروازه حریف‌شان را باز کنند و در سوی دیگر بازیکنان عراق تنها دو گل خورده را جبران کردند

در این نیمه، اکبر کاظمی و فرزاد محمودی هرکدام یک بار و مهران غلامی دوبار برای افغانستان گل‌زنی کردند.

در نیمه دوم بازی، عراق هرچند یک گل خورده دیگر را نیز جبران کرد، اما جواد صفری برای پنجمین بار دروازه این تیم را باز کرد و نتیجه بازی پنج بر سه به نفع ملی‌پوشان کشور شد.

با این نتیجه افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی در برابر برنده دیدار قرقیزستان و ویتنام، به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

دیدار تیم‌های ویتنام و قرقیزستان قرار است امروز برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال