Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حشمت سلیمانی روز شنبه در این باره گفت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر اینکه در فضای مجازی با شخصی که خود را متخصص سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها معرفی کرده بود آشنا و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام، یک آگهی تحت عنوان "در بازار رمز ارزها پول خود را چندین برابر کنید" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ ۲ میلیارد ریال وجه به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه به وی پرداخت و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های من نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را در شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سلیمانی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان کرد و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان سرمایه گذاری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و شهروندان لازم است نهایت دقت و هوشیاری را در این حوزه داشته باشند و به اشخاص ناشناس و غیر متخصص در فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام سایبری از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان در میان بگذارند.

برچسب‌ها رمز ارز کلاهبرداری شیراز فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز کلاهبرداری شیراز رمز ارز کلاهبرداری شیراز فضای مجازی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی