Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمان «ریشه‌ها»، سومین کتاب از سومین دوره مسابقات مجازی کتابخوانی «هشت بهشت» ویژه دانشجویان سراسر کشور اعلام شد .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ رمان ریشه‌ها، اثر «الکس هیلی»، از فوق‌العاده‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های معاصر است. 

الکس هیلی از طریق داستان یک خانواده،(خانواده‎ی خودش) به حکایت فراموش نشدنی و مثال زدنی شخصیتی به نام «کونتا کینته» و شش نسل پس از او زندگی بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت‌های زیادی از جمله برده‌ها و مردمان آزاد شده، کشاورزان و آهنگران، کارگران چوب و راه‌آهن، وکلا و معماران و البته یک نویسنده در این رمان دخیل هستند. 

هیلی در رمان ریشه‌ها، کاری بسیار فراتر از بازگویی تاریخ خانواده خود کرده است. او به‌عنوان نخستین نویسنده سیاهپوست آمریکایی که رد نیاکان خود را تا دورترین نسل‌ها گرفته، موفق به آشکار کردن گذشته حدود 25میلیون آمریکایی آفریقایی تبار شده است. 

او از فرهنگی غنی و بسیار قدیمی سخن گفته که توسط برده‌داری تا مرز نابودی کامل پیش رفت. اما رمان ریشه‌ها، در نهایت، فقط سیاهپوستان یا سفیدپوستان را مخاطب قرار نمی‌دهد، بلکه همه مردم از همه نژادها می‌توانند از رمان ریشه‌ها بهره‌مند شوند، چون داستان این رمان، یکی از بهترین گواه‌ها در نشان دادن انعطاف‌پذیری و مقاومت انسان در شرایط دشوار است.

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از پزشکی و غیر پزشکی اعم از پیام‌نور، علمی کاربردی، علم و فرهنگ، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه شهید رجای، دانشگاه علوم پزشکی ارتش  و.... می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir برای شرکت در سومین مسابقه مجازی کتابخوانی هشت بهشت در سومین سال از برگزاری آن ثبت‌نام کنند.

آزمون این مسابقه، چون دوره‌های پیشین در آخرین جمعه هر ماه (25 شهریور ماه ۱۴۰۱) از ساعت ۹ تا ۲۴ به‌صورت مجازی(آنلاین) برگزار می‌شود.

به دانشجویان برگزیده این مسابقه جوایز ۵ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

چنانچه دانشجویان در ورود به سایت و یا ثبت‌نام با مشکل مواجه شدند می‌توانند به آیدی تلگرامی @FarhangiJUT اطلاع دهند.

عضویت در کانال تلگرامی مسابقات کتابخوانی هشت بهشت با شناسه  FJUTBookRC@ امکانپذیر است.

آدرس صفحه اینستاگرام معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم  fju_tehran@ است.

نسخه الکترونیکی رمان «ریشه‌ها»، با ترجمه «علیرضا فرهمند» در بن‌سازه(پلتفرم )طاقچه موجود است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کتاب رمان رمان ریشه ها ریشه ها رمان ریشه ها هشت بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید