Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه اعتراضات به حکم دیوان عالی آمریکا علیه سقط جنین، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از برگزاری تجمعات در برخی شهرهای آمریکا از جمله «واشنگتن دی سی» پایتخت ایالات متحده خبر دادند.

دیوان عالی آمریکا روز جمعه بر خلاف حق زنان برای سقط جنین که از ۵۰ سال پیش در قانون اساسی این کشور تصریح شده رأی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ قاضی دیوان عالی روز جمعه به لغو حکم تاریخی دادگاه «"رو" در برابر "وید"» که از سال ۱۹۷۳ به زنان اجازه می‌داد در ۶ ماهه نخست بارداری اقدام به سقط جنین کنند را باطل کرد. ۳ قاضی دیگر با این تصمیم مخالفت کردند. حکم دیوان عالی آمریکا به هر یک از ایالت‌ها اختیار می‌دهد قوانین خود برای تعیین اینکه سقط جنین در چه مواردی مجاز و در چه مواردی غیرقانونی است را انتخاب کنند.

 منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران گزارش کردند که معترضان به تصمیم دیوان عالی در شهر «واشنگتن دی سی» یک پرچم آمریکا را در خیابان‌ها آتش زدند. منابع رسانه‌های گزارش کردند که در «آریزونا» نیز پلیس برای متفرق کردن معترضان  از گاز اشک آور استفاده کرده است.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای در آمریکا از آماده‌باش کامل پلیس در واشنگتن برای مقابله با اعتراضات احتمالی در پی صدور حکمی از سوی دیوان عالی آمریکا برای لغو حق ۵۰ ساله زنان برای سقط جنین خبر دادند.

وبگاه «سی‌ان‌بی‌سی» نوشت که انتظار می‌رود نزدیک به نیمی از ایالت‌ها سقط جنین را غیرقانونی اعلام کنند یا برای آن محدودیت‌های جدی وضع کنند. ایالت‌های دیگر احتمالاً قوانین آزادتری در این حوزه در پیش بگیرند.

حکم مربوط به سقط جنین یک روز بعد از حکم جنجالی دیگری از سوی دیوان عالی آمریکا برای آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی صادر شد. این دیوان روز گذشته در حکمی اعلام کرد که آمریکایی‌ها حق حمل سلاح در اماکن عمومی را دارند

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا تظاهرات دیوان عالی آمریکا منابع رسانه سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست

رسانه‌های محلی در فرانسه گزارش داده‌اند که دانشجویان این کشور نیز دوست دارند تظاهرات ضد صهیونیست در دانشگاه‌هایشان مانند آمریکا گسترده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه ۲۴، خبرنگاران محلی در پاریس گزارش داده‌اند که دانشجویان پایتخت نشین فرانسه امیدوارند موجی از اعتراضات حمایت از فلسطین را در سراسر فرانسه به راه بیندازند.

دانشجویان یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان که در پاریس قرار دارد، علیرغم تعطیلی تظاهراتشان که چهارشنبه شب توسط پلیس اتفاق افتاد، همچنان به دنبال تظاهرات و اعتراض به جنگ غزه هستند. 

دانشجویان این دانشگاه می‌خواهند موجی از اعتراضات گسترده را در سراسر دانشگاه‌های فرانسه به راه بیندازند و اکثر تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس فوری هستند.

این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه ۲۴ اعلام کردند که دوست دارند صدای اعتراض آنها هم مانند دانشجویان آمریکا به گوش جهانیان برسد و آنها هم به اندازه دانشجویان آمریکا در این سیل اعتراضات ضد صهیونیست سهیم و موثر باشند. 

دانشجویان دانشگاه سوربن در شعارهای خود از دولت فرانسه میخواهند که به کمک مردم فلسطین بروند و از نهادهای بین‌المللی خواستار توقف بمب‌گذاری‌ها در غزه شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است