Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوایل صبح تیره و تار در تاریخ ۲۴ فوریه یورش روسیه به اوکراین با فرمان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. از دید او به شکل بیمارگونه‌ای این اقدام نظامی اجتناب ناپذیر بوده است. پوتین در گزارشی گفت: روسیه جاره ای جز حمله به اوکراین نداشت. 

استقبال ایران از توافق روسیه و اوکراین

"محمدمهدی برومندی" در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان همدان که عصر روز شنبه ۴ تیرماه با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد با بیان این‌که ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی از طریق کشاورزی در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: تامین امنیت غذایی کشور اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سازمان‌های استانی است و مکلف به توسعه این امر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: جنگ روسیه و اوکراین یک‌سری مشکلات غذایی در سرتاسر جهان ایجاد کرد و اولویت فعالیت ما در کشور تامین امنیت غذایی است تا در این زمینه بیش از پیش نسبت به باقی کشورها مستقل باشیم تا بتوانیم از این بابت آسوده خاطر باشیم.

برومندی تصریح کرد: تجاری‌سازی تولید و ارتقای صادرات محصولات کشور به کشورهای خارجی از دیگر اولویت‌های ما جهت فعالیت در وزارت جهادی کشاورزی است.

وی "سنددار کردن اراضی کشاورزی کشور" ، "تدوین الگوی کِشت" و "کشاورزی قراردادی" را دیگر برنامه‌های این سازمان دانست.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که ۵ میلیون تن محصولات غذایی کشور در استان همدان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد استان همدان یکی از کلیدی‌ترین استان‌های کشور در این زمینه است.

ادعای جدید آمریکا درباره روسیه و اوکراین

وی در پایان گفت: سفر استانی رئیس جمهور دولت مردمی به استان همدان می‌تواند فرصت ارزشمندی در راستای اقدامات لازمه کشاورزی استان باشد و موارد مربوط به کشاورزی همدان که لازم است به سمع و نظر ایشان برسد تهیه و تدوین شده است.

حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در این جلسه خواستار توجه این سازمان به مبحث مهم تامین امنیت غذایی کشور در راستای اهداف سند تحولی که دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در این رابطه تدوین کرده شد.

آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عصر امروز شنبه ۴ تیرماه با حضور "محمدمهدی برومندی" معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، "داریوش سالم پور" مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور، "حسن رضانیا" معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، "محمدرضا غلامی پاک" مشاور اجرایی استاندار همدان و دیگر متولیان امر برگزار و رضا بهراملو سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان شد.

پیش از وی "منصور رضوانی جلال" به مدت ۶ سال رئیس این سازمان بود و پس از آن "غلامحسین تقوی" به مدت ۵ ماه سرپرستی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان را برعهده داشت که در پایان از زحمات و تلاش‌های وی تقدیر شد و در نهایت این عنوان به "رضا بهراملو" رسید و وی سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان همدان شد.

هر آنچه درباره تاریخ اختلافات اوکراین و روسیه باید بدانید

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه اوکراین جنگ روسیه و اوکراین جهادکشاورزی همدان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روسیه و اوکراین امنیت غذایی وزارت جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امر تغذیه گیاهان و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

احمد اخیانی هشتم اردیبهشت‌ماه در «همایش جهش تولید در دیمزارها و گرامیداشت روز جهانی گندم و نان» در روستای امام قیس بروجن اظهار کرد: سال گذشته جشنواره جهش در دیمزارها در کشور و با هدف پر کردن بخشی از خلا موجود در تولید محصول گندم در دیمزارها برگزار شد، البته باید پتانسیل عملکرد گندم در دیمزارهای کشور حدود ۲.۵ تن در هکتار باشد اما میانگین عملکرد کشور در چند سال اخیر کمتر از یک تن بوده است.

وی افزود: به دلیل خلا عملکرد بسیار بالا و در راستای استفاده از آب سبز و تولید پایدار در دیمزارها این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و موفقیت‌های بسیار خوب و کم نظیری را ایجاد کرد، به طوری که سال گذشته با اجرای این طرح در سطح نزدیک به چهار میلیون هکتار، شاهد افزایش حدودا ۴۰ درصدی تولید در مجموع محصولات مختلف همچون غلات، حبوبات و علوفه وحتی موجب توسعه گیاهان دارویی بودیم، البته این امر پایداری تولید در دیمزارها را به شدت تقویت کرد و کیفیت گندم تولیدی سال گذشته به نسبت سنوات ماقبل افزایش یافت.

اخیانی گفت: این طرح در اکثر دیمزارهای کشور در حال انجام و سال آینده سال پایانی فاز اول آن است، که نزردیک به ۲۵۰ هزار بهره‌بردار در این طرح مشارکت می‌کنند، طرحی که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بوده و در امر مشارکت و همکاری در بعد همگانی و مباحث فنی منحصر بفرد است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پروژه‌های متعدد در راستای توسعه مکانیزاسیون، مباحث فنی و ... در این طرح در حال انجام است که قطعا با توجه به مشارکت و استقبال خوب بهره‌برداران ادامه می‌یابد و می‌تواند در بسیاری موارد مخصوصا تولید غلات ما را به خوکفایی برساند، البته تقریبا ۲۰ درصد از غلات از دیمزارها تولید می‌شده که با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شود و پایداری عملکرد بیشتری را نسبت به اراضی آبی که به شدت در حال تنش بوده داشته باشد، کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند