Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:29:46 GMT

سومین حمله به شرکت گاز اماراتی در عراق

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۶۰۸۸

سومین حمله به شرکت گاز اماراتی در عراق

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، چند راکت (ظاهرا کاتیوشا) باز هم امروز شنبه به نزدیک تاسیسات گاز خورمور تابع شرکت دانه گاز امارات اصابت کرده است و این سومین حمله طی چهار روز اخیر است بدون اینکه گروهی مسئولیت آن را بر عهده گرفته باشد.

هنوز مشخص نیست این حمله جدید تلفات یا خساراتی به دنبال داشته است یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته (جمعه) نیز اطراف چاه گاز خورمور در اقلیم کردستان عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.

روز جمعه، حمله با راکت کاتیوشا به اطراف چاه گازی کورمور محل استقرار و سرمایه گذاری شرکت اماراتی «دانه گاز» در حالی گزارش شد که میزان خسارات احتمالی این حمله هنوز مشخص نیست هرچند منابع خبری می گویند این راکت ها به خود تاسیسات اصابت نکرده و اطراف آن را هدف گرفته است.

ستون های دود حاصل از این حمله در محل مشاهده شد و آژیرهای خطر در داخل مجتمع مسکونی شرکت اماراتی بعد از این حمله به صدا درآمد؛ حمله ای که با راکت های کاتیوشا به نزدیکی تقاطع «قادر کرم» انجام شده است.

۴ روز پیشتر نیز، منابع خبری عراقی از حمله راکتی به شرکت اماراتی دانه گاز در شمال عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز عراق نوشت، در پی این حمله چند نفر زخمی شدند و کارگران از محل کار خود متواری شدند.

منابع وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق هم گفتند که این تأسیسات گازی با دو راکت کاتیوشا هدف حمله قرار گرفته است.

تا زمان انتشار این اخبار هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد کاظمی حسین طائب امارات شرکت گازی اقلیم کردستان شرکت اماراتی حمله محمد کاظمی حسین طائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش عازم ابوظبی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس موصوف، همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 6093590 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت