Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه جدید که توسط محققان مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون انجام شد، نشان داده است که زیرگونه‌های "BA.۴" و "BA.۵" که از گونه جهش یافته و بسیار مسری Omicron می‌توانند افراد را حتی اگر سه دوز واکسن را هم دریافت کرده باشند، به کرونا مبتلا کنند. با این حال، واکسن کووید ۱۹ همچنان محافظت قابل توجهی در برابر بیماری شدید و مرگ فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعه منتشر شده در "ژورنال پزشکی نیوانگلند"، سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده ناشی از عفونت‌ها یا واکسن‌های قبلی چندین برابر کمتر از انواع فرعی "BA.۴" و "BA.۵" است.

دان باروخ، نویسنده مطالعه، مدیر تحقیقات ویروس و واکسن در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess، به CNN گفت: داده‌ها نشان می‌دهند که «این گونه‌های فرعی جدید Omicron احتمالاً منجر به افزایش موارد ابتلا در جمعیت‌هایی با سطوح بالا از ایمنی ناشی از تزریق واکسن یا ابتلای قبلی خواهد شد.

وی گفت: با این حال، این احتمال وجود دارد که ایمنی واکسن همچنان محافظت قابل توجهی در برابر بیماری شدید ایجاد کند. 

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز مقابله با بیماری‌های ایالات متحده، گونه‌های «BA.۴» و «BA.۵» حدود ۳۵ درصد از عفونت‌های جدید COVID-۱۹ را در هفته گذشته در ایالات متحده ایجاد کردند که نسبت به هفته قبل ۲۹ درصد افزایش داشت. نتایج آخرین مطالعه منعکس کننده تحقیقات جداگانه دانشمندان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده است.

دانشمندان اخیراً کشف کرده‌اند که ساب کلون‌های «BA.۴» و «BA.۵» در مقایسه با سایر زیرشاخه‌های Omicron، قادر به فرار از آنتی‌بادی‌های موجود در خون بزرگسالان کاملاً واکسینه‌شده هستند که دوز‌های تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند.

نویسندگان آن مطالعه جداگانه می‌گویند که یافته‌های آن‌ها حاکی از خطر بالاتر عفونت مجدد حتی در افرادی است که ایمنی قبلی نسبت به ویروس دارند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین می‌زند که ۹۴.۷ درصد از جمعیت ایالات متحده ۱۶ ساله یا بیشتر دارای آنتی بادی‌هایی علیه ویروس کرونا هستند که از طریق واکسیناسیون یا ابتلا این آنتی بادی‌ها را دریافت کرده اند.

دکتر باروخ گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که (ویروس) COVID-۱۹ هنوز پتانسیل جهش بیشتر را دارد که منجر به افزایش حساسیت به عفونت و افزایش فرار آنتی‌بادی می‌شود.

منبع: شفق نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس افزایش مبتلایان به کرونا ایالات متحده آنتی بادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودرو‌های آمریکا

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودرو‌های سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسور‌هایی برای تشخیص اینکه خودرو‌ها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و شب می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است