Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجید بهارستانی عصر روز شنبه در جمع هیات امنای مسجد جامع میبد و اهالی محله با قدردانی از دست اندرکاران ساماندهی راسته بازار افزود: شهرداری آماده همکاری برای پیشبرد برنامه‌های احیای راسته بازار است و انشاءالله با کمک و همکاری با یگدیگرشاهد اجرای موفق آمیز طرح و به سرانجام رسیدن پروژه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر میبد هم گفت: آنچه هویت یک بافت ، گذر و محله را حفظ می کند اصالت مردم محله و جریان داشتن زندگی در بافت است و باید تمهیداتی اندیشیده شود که اهالی محله با همدلی و همراهی با یگدیگر بافت را از هر گونه آسیب به دور نگه دارند.

جواد فیاضی تصریح کرد: قطعا همکاری و همراهی مردم از ایجاد تغییر و تحولات در محله مهمتر است و مهم است که یک طرح باعث اختلاف و جدایی در یک محله و درنهایت ضربه زدن به محله نشود.

وی انگیزه و آمادگی شورای اسلامی شهر برای روی دادن یک اتفاق خوب در این محله و بافت اعلام کرد.

رییس پایگاه پژوهشی اداره میراث فرهنگی میبد هم گفت: ارایه یک طرح کاربردی نیاز به مشارکت و همکاری و تشکیل شورای مشورتی از مسئولان ؛ مردم و دست‌اندرکاران و اهالی محل دارد تا در هر موضوعی مرتبط به طرح به جمع بندی برسیم.

عبدالمهدی همت پور با تاکید بر دیده شدن منافع همه مردم محله در طرح خاطرنشان کرد: باید به نقش مهم مردم در اجرای طرح و همچنین نظرات کارشناسان توجه داشته باشیم تا با به نتیجه رسیدن طرح شاهد رونق و پویایی محله و همچنین رونق بازار صنایع دستی شویم.

محقق میبدی نیز در این نشست گفت: مسیر مسجد جامع مسیری است که قدمت بسیار زیادی دارد و ما در این مسیر تا امامزاده سید صدر الدین قنبر قنات داریم که به نوعی گردشگری زیر زمینی است.

سید عبدالعظیم پویا ادامه داد:مسیر مسجد جامع تا امامزاده سید صدرالدین قنبر یک مسیر نیایشگاه و محل عبور هیات سنتی میبد و مسیری پر از خاطرات مردم است.

وی نبود پارکینگ در این بافت را یادآور شد و اظهار کرد: در ظرفیت چند مکان از این بافت باید به عنوان پارکینگ مورد استفاده و آماده سازی شود و برای ایجاد فضای سبز نیز تمهیداتی انجام شود.

مسئول دفتر فنی پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد نیز توضیحاتی در مورد طرح و ظرفیت‌ها و پتانسیلها و ویژگی های راست بازار میبد و بافت محله ارایه داد.

نجمه نادری به تعریف مسیرهای گردشگری در این بافت اشاره کرد و اظهار کرد : مسیری اصلی از پشت نارین قلعه میبد تعریف شد و با اتفاق نظر بر مسیر تعیین شده مطالعاتی انجام شد و مقرر شد شاهراه‌های اصلی مسیر حفظ و احیا شود.

نسرین علمچی یکی از اهالی محل یک طرفه کردن مسیر ماشین رو محله را خواستار شد و گفت: رانندگی در این بافت با وجود مشکلات تردد سخت است و باید تدابیری برای احداث پارکینگ در محله اندیشیده شود.

در این نشست احکام اعضای هیات مشورتی راسته بازار اهدا شد.

وسعت بافت تاریخی شهر میبد ۷۰۰ هکتار معادل یک سوم وسعت این شهر است و یکی از مناطق باستانی و تاریخی استان یزد محسوب می‌شود و مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

***

دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: برای نخستین بار مرکز حامی خانواده برای مداخله در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی در این شهرستان راه‌اندازی شد.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سجاد اعتباری روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع مردم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان افزود: در این مرکز مسائل خانوادگی، فضای مجازی، ارتباطات و مسائلی که امکان مستقیم انعکاس آنها در دادگستری وجود ندارد در این مراکز رسیدگی می‌شود.

وی به اهمیت فعالیت مرکز حامی در شهرستان مهریز با همکاری مردم و مسئولان و احساس تکلیف خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بانوانی که نیازمند به حمایت و مشاوره دارند در حوزه خارج از دستگاه قضا خدمات حمایتی و مشاوره‌ای دریافت می‌کنند.

این مسئول به اهم فعالیت مراکز حامی شهرستان اشاره کرد و گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب اجتماعی اهمیت فراوان دارد و توجه جدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی اصلی مهم در جامعه است و متولیان باید در راستای کنترل آن‌ اقدام کنند.

اعتباری به اهمیت مدیریت در فضای مجازی توسط اقشار مختلف و خانواده‌ها به دلیل اهمیت موضوع اشاره کرد و افزود: همکاری خانواده‌ها در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار نقش‌آفرین است و همه باید در قبال دیگران احساس وظیفه کنند.

وی اظهار کرد: موادمخدر، سرقت و توهین و تصادف بیشترین مواردی است که نسبت به آنها پرونده در شهرستان تشکیل می‌شود و مورد رسیدگی قرار گرفته و برای پیشگیری از برخی جرائم باید شهروندان همانند گذشته همکاری لازم را با دادستانی و دادگستری شهرستان داشته باشند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری  مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: همزمان با آغاز هفته ازدواج دوره‌های آموزشی ۱۶ ساعته پیش از ازدواج با موضوع" ازدواج و خانواده" به صورت رایگان در استان برگزار می‌شود.

مهدیه جمشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری این کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری برای عموم جوانان زمینه آگاه‌سازی و کمک به شکل‌گیری ازدواج‌های موفق و پایدار را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: این دوره ۱۶ ساعته با حضور کارشناسان، مجریان و مدرسین کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود و فراگیران پس از گذراندن دوره می‌توانند گواهینامه پایان دوره آموزشی را دریافت کنند. 

این مسئول، نهادینه‌سازی آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، افزایش دانش و بینش جوانان در آستانه ازدواج در امر انتخاب همسر مناسب، کمک به فرآیند تصمیم‌گیری جوانان در آستانه ازدواج را برخی از اهداف مورد نظر در برگزاری این نشست‌ها برشمرد.

جمشیدی بیان کرد: مخاطبان این طرح جوانان مجرد با اولویت گروه سنی ۱۵ تا  ۳۵ سال اعم از دانش‌آموزان متوسطه دوم، ورزشکاران، جوانان عضو هلال احمر، اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه، نخبگان جوان، بسیجیان، سربازان، کارگران، جوانان شاغل در صنوف مختلف هستند.

وی، آشنایی با مهارت‌های خودشناسی، انتخاب همسر و معیارهای آن، آشنایی با مبانی ، فلسفه و کارکرد ازدواج (ازدواج و سلامت روان، ازدواج و سلامت جسم، ازدواج وسلامت معنوی، ازدواج و سلامت اجتماعی)، پیامدهای تاخیر در ازدواج، راهکارهای تسهیل موانع ازدواج، اشرافیت و تجمل گرایی و مظاهر فرهنگ غرب اهم برنامه هاست.

این مسئول گفت: آسیب‌های قبل از ازدواج، آموزش خویشتن‌داری در روابط پیش از ازدواج و آسیب‌های روابط دختر و پسر را از سرفصل‌های مطرح شده در این نشست‌ها عنوان کرد.

جمشیدی یکی از برنامه‌های مهم و محوری این اداره‌کل را موضوع آموزش برای زوج‌های جوان و پیگیری آن با همکاری بخش‌های مختلف استان ذکر کرد که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و باید با جدیت پیگیری شود.     

وی گفت: متقاضیان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از طریق هماهنگی با ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها و از طریق مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در مرکز استان  و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۵۸۵۸ تماس گرفته یا به آدرس  www.yaza.msy.gov.ir مراجعه نمایند.

از اول ذیحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

در سال گذشته هفت هزار و ۹۱ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که از لحاظ تعداد در جایگاه دوم بعد از خراسان جنوبی قرار دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

***

نمایشگاه دستاوردها و عملکردهای اداره کل ثبت اسناد یزد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، اعضای شورای قضایی و اداری و جمعی از مسئولان آغاز به کار کرد.

نمایشگاه دستاوردها و عملکردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در قالب پنج غرفه شامل غرفه فناوری، آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی، املاک و کاداستر و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق آغاز برپا شد.

در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی، معاونان استاندار، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مدیران شورای قضایی و مدیران شورای اداری استان یزد حضور داشتند.

در این نمایشگاه عملکردها و دستاوردهای حوزهای فناوری شامل بسترهای الکترونیک موجود در حوزه‌های مختلف از جمله سامانه " ثبت من " بر روی اینترنت و تلفن همراه، ثبت شرکت‌ها، امور اجرای اسناد رسمی، املاک و کاداستر و همچنین عملکردها و دستاوردهای دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق با حضور نمایندگان کانون سردفتران و دفتریاران و جامعه سردفتران ازدواج و طلاق استان تشریح و در معرض دید عموم قرار دارد.

***

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال از ابتدای سال جاری خبر داد.

رضا زارع گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع آنان برای مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان اجرا می‌شود.

وی افزود: اختلالات اضطرابی شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص به موقع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در صورت بی توجهی، عدم تشخیص به موقع و درمان نشدن، این اختلال تا سنین بالا ادامه یافته و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و ... می‌شود.

زارع تصریح کرد: والدین دارای کودک ۵ تا ۶ ساله می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاوره بهزیستی به آدرس http://crm.behzisti.ir و با وارد کردن کد ملی و مشخصات کودک خود، نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند.

***

همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه هفت محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری در این مراسم گفت: امروز شاهد آزادی ۴۰ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد هفت نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد هستند که افراد مستحقی به شمار آمده و به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.

غلامعلی دهشیری افزود: بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم کرده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آن‌ها را از زندان فراهم شده است.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان ۹۹۰ میلیون تومان بود که ۲۵۴ میلیون تومان توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل ۷۳۶ میلیون به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هفت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: چهار محکوم پرداخت نفقه، ۲ محکوم مالی و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی وزارت دادگستری دادگستری دادستانی کل کشور یزد وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی وزارت دادگستری دادگستری آسیب های اجتماعی وزارت دادگستری دادگستری دادستانی کل کشور یزد وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده آسیب های اجتماعی اضطراب کودکان پیش از ازدواج راسته بازار خانواده ها اسناد رسمی استان یزد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس