Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل جباری گفت: این مجتمع با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار و همچنین تولید سالانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری، با استفاده از آب ذخیره شده در پشت سد نگارستان در شهرستان علی آبادکتول راه اندازی می‌ شود.

او گفت:کارشناسان در حال مکان یابی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان هستند.

او در مورد  استفاده از آب‌های متعارف و نامتعارف در صنعت آبزی پروری گفت: استفاده از آب‌های ذخیره شده در پشت سد‌های استان، چاه‌های مجاز کشاورزی، و همچنین آب‌های شور در سواحل دریای خزر، از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات  برای توسعه صنعت آبزی پروری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری گفت: تمام تلاش خود را در راستای خارج شدن از روش پرورش سنتی و استفاده از علم روز و مکانیزه کردن تولید به کار خواهیم بست و در این راستای ارتباط با جامعه علمی و دانشگاهی استان از مهم‌ترین اولویت‌های شیلات است.

 حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز گفت: مطالعات اجرایی طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب سد نگارستان در شهرستان علی آباد کتول، در حال انجام است و پس از کسب مجوز‌های لازم این مجتمع کلنگ زنی می‌شود.

 در حال حاضر ۶ مزرعه منفرد پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان وجود دارد که سال گذشته ۸۵ تن گوشت و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در این ۶ مزرعه تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری شیلات خاویار استفاده از آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود