Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به احتمال تقویت سامانه بارشی، وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود و توصیه می‌شود که از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

عصر دیروز نیز با فعالیت سامانه فصلی مونسون در برخی مناطق شهرستان بشاگرد باران بارید و سبب خوشحالی مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر امشب و طی روز دوشنبه وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریای عمان و تنگه هرمز خواهد شد و سرعت باد در سواحل جاسک و شرق تنگه هرمز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

از لحاظ دمایی امروز افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما رخ می‌دهد و از فردا با افزایش رطوبت از میزان دمای هوا در طول روز کاسته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلابی شدن رودخانه ها هواشناسی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران از امشب سیلابی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: با احتمال وقوع سیلاب و رواناب رودخانه‌های مازندران مواجهیم و رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران‌ اظهار داشت: امروز جمعه  آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز تا شنبه آسمان در اکثر مناطق کشور همراه با رگبار پراکنده باران است.

وی افزود: با استقرار سامانه بارشی در دامنه ها و ارتفاعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

اسدی افزود:  با بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم افزایش می‌یاید و لذا توصیه‌های ایمنی صادر شده است.

وی کاهش دما و جاری شدن روان‌آب را از اثرات سامانه عنوان کرد و یادآور شد: با بالا آمدن آب رودخانه‌ها امکان وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران اظهار کرد: ریزش،سنگ در مناطق کوهستانی، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی به ویژه جاده‌های کندوان و هراز را خواهیم داشت و مسافران توصیه‌های فنی در محورهای مواصلاتی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر  احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی گفت: در گردنه‌ها جاده لغزنده است و لذا از اسکان لازم است خودداری شود.

اسدی خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد و بیان کرد: با مقاوم سازی پوشش خزانه برنج لازم است از وقوع خسارت احتمالی جلوگیری شود.

معاون هواشناسی به مسافران توصیه کرد در مدت تردد از اقامت و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری کنند و رانندگان هم هنگام تردد در جاده‌های استان و در محور‌های کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کرده و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

این کارشناس هواشناسی گفت: شنبه آسمان استان ابری همراه با رگبارهای پراکنده بوده و از اواخر روز سامانه بارشی از استان خارج می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • مازندران از امشب سیلابی می‌شود
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد