Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:30:56 GMT

اعتراض نمایندگان به لابی‌ توقف استیضاح!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۸۰۰۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس در واکنش به اخبار برخی از رسانه‌ها در خصوص تهدید پیامکی وزیر صمت توسط برخی از نمایندگان، با بیان اینکه نمایندگان وکلای مردم هستند و هیچ نهاد دولتی حق ندارد با آبروی نمایندگان بازی کند، گفت: اگر نماینده‌ای خواهان سوء استفاده از استیضاح است، نامش فاش شود تا مابقی نمایندگان که خالصانه و مخلصانه در خدمت مردم هستند، از این گونه تهمت‌ها مبرا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخبار برخی از رسانه‌ها در خصوص تهدید پیامکی وزیر صمت توسط برخی از نمایندگان، گفت: اینگونه اخبار و مسائل کذب است و به هیچ وجه صحت ندارد، نمایندگان از طرف مردم به عنوان وکلای ملت به پرونده نهاد و یا فرد و یا مدیر دولتی که حقی نسبت به مردم تضییع کرده باشد، ورود پیدا می‌کنند. از این جهت قانون، جایگاه نظارتی برای مجلس در نظر گرفته و ابزارهایی همچون سوال کردن، تذکر دادن و استیضاح را برای نمایندگان لحاظ کرده است.

وی افزود: این استیضاح مربوط به الان نیست و در آذرماه امضا شده است و موضوع اش هم گران فروشی‌ها و عدم تنظیم بازار و همچنین وضعیت بازار خودرو است، مشکلاتی که علی‌رغم وعده‌های وزیر همچنان به قوت خود باقی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: استیضاح جزو حقوق تعریف شده و قانونی برای مردم توسط وکلای خود در مجلس شورای اسلامی است؛ بنابراین هر زمانی که وکیل مردم احساس کند که باید وزیر را استیضاح کند، قانون این اجازه را به وی در مجلس شورای اسلامی داده است.

وی افزود: در خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز طبق قانون این اتفاق صورت گرفته است؛ اما چرا تمام عالم بسیج شده‌اند که این استیضاح صورت نگیرد؟ این اتفاقات خوب نیست، سوالی مطرح شده که لازم است که پاسخ آن به مجلس داده شود تا مجلس قانع شود. اگر مجلس قانع شد وزیر مربوطه به کار خود ادامه می‌دهد و اگر قانع نشد، وی باید پاسخگوی اعمال خویش باشد.

وی افزود: متاسفانه کارهای رسانه‌ای شروع شده که شایسته نیست، از ماجرای پس گرفتن امضای نمایندگان تا ذی نفع جلوه دادن تعدادی از نمایندگان از این استیضاح، این گونه اقدامات و رویکردها درست نیست، البته اگر مدارکی دال بر ذی نفع بودن تعدادی از نمایندگان موجود است، باید اسامی آن‌ها اعلام شود. چرا در پرده صحبت می‌شود و حیثیت نمایندگان به بازی گرفته می شود. نمایندگان وکلای مردم هستند و هیچ نهاد دولتی حق ندارد با آبروی نمایندگان بازی کند. البته این موارد باعث نمی‌شود که وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوال و استیضاح فرار کند. اگر تعداد ۱۰ نفر از نمایندگان خواهان استیضاح وزیری باشند. استیضاح به جریان می‌افتد.

وی تاکید کرد: حرف‌های شبهه انگیز نباید در جامعه گسترش پیدا کند. من از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم که راجع به این موضوع شفاف‌سازی کنند. منبع: افتاب برچسب ها: اعتراض ، نمایندگان ، توقف استیضاح

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اعتراض نمایندگان توقف استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

 وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

به گزارش ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفجه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم و در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم و از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.»

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.»

به گزارش ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد.

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت وگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند