Web Analytics Made Easy - Statcounter

" جواد گودرزی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرورش گل محمدی در بخش اشترینان و سیلاخور بروجرد به دلیل استفاده از آب کم از رونق خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت: وجود ۲ اقلیم متفاوت در بخش سیلاخور و اشترینان بروجرد به فاصله ۲۵ کیلومتر موجب شده تا زمانی که برداشت در منطقه سیلاخور تمام می‌شود گل دهی در اشترینان آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی بیان کرد: گل دهی گل محمدی بیش از سه ماه در این شهرستان بطول می انجامد که قابل مقایسه با هیچ منطقه ای از کشور حتی کاشان نیست و توسعه کارگاه و کارخانجات فرآوری این محصول ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: هم اکنون سه واحد گلخانه ای فعال در بروجرد وجود دارد، که یک واحد با تولید ۴۰۰ هزار شاخه گل درحال فعالیت است.

گودرزی ادامه داد: گل محمدی تولید شده علاوه بر تامین بازار شهرستان به استان‌های همجوار و کاشان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ تن گل محمدی در این شهرستان برداشت شود.

گودرزی افزود: گلاب بروجرد به دلیل بالا بودن مرغوبیت گل محمدی و شرایط مطلوب آب و هوایی دارای کیفیت ۲۴عیار است.

وی جمعیت فصلی شاغل در بخش تولید گل محمدی در این شهرستان را ۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان کشاورزی بروجرد گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا محمدی بعد از ظهر شنبه با اعلام این خبر گفت: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مناسب‌ترین دمای گرده‌افشانی بین ۲۲ الی ۲۷ درجه سانتیگراد و مناسب‌ترین ساعات گرده افشانی ساعات ۱۰ الی ۱۵ محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد همچنین بیان کرد: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

محمدی درخت نخل را از جمله درختان دوپایه که شامل گل‌های نر و ماده بر روی درختان جداگانه می‌باشد برشمرد و در ادامه افزود: برای تولید اقتصادی محصول را باید گرده افشانی نمود که این کار به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام می‌شود.

وی در پایان از زاهدی، شاهانی، گشخواه، خاصویی به عنوان مهمترین ارقام تولیدی شهرستان نام برد و به ارقام تجاری پیاروم و مجول اشاره کرد که در حال توسعه است.

کد خبر 6090145

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد