Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرداد شریفی گفت: بیش از هزار و ٣٧٨ گردشگر سلامت از ابتدای امسال برای دریافت خدمات سلامت وارد شیراز شدند که این تعداد در مدت مشابه پارسال ١٨٣ نفر بود و رشد ۵ و نیم برابری را نشان می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پارسال ١٠ هزار گردشگر سلامت با سفر به فارس خدمات درمانی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ساماندهی گردشگران سلامت بیشتر در بخش خصوصی بوده در حالی که ١٠ مرکز دولتی استان هم در حال تجهیز و جذب گردشگران سلامت هستند.

به گفته این مقام مسئول سامانه گردشگری سلامت در استان فارس تدوین شده و این سامانه در ١٠ روز آینده به بهره برداری رسیده تا به عنوان بانک جامع گردشگری سلامت در استان فارس مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر شریفی معتقد است که نبود بیمه‌های بین المللی مشکل اساسی در گردشگری سلامت است، از این رو اگر بتوان این نوع بیمه را در فارس فعال کرد شاهد جذب دو برابری گردشگران سلامت خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

امید شریفی مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشور‌ها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیر‌های گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار داشت: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشور‌های همسایه، از منع تردد خودرو‌های خارجی با پلاک بین المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرز‌های ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحد‌های ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرز‌های کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!