Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در مورد آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان صحبت های مهمی را مطرح کرد.

طرح رتبه‌ بندی معلمان‌ در حال رسیدن به مراحل انتهایی است، آن‌گونه که سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر داده، متن آیین‌نامه رتبه‌ بندی معلمان نهایی گشته و به احتمال قوی تا پایان همین هفته آیین‌نامه رتبه‌ بندی معلمان از سوی رئیس جمهور ابلاغ می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ او‌ مقدمات اجرای رتبه‌ بندی معلمان‌ نیز آماده شده است و این روزها مدارک و مستندات معلمان در حال جمع آوری است تا رتبه‌ بندی معلمان انجام‌ شود.

اجرای طرح رتبه بندی معلمان به زودی

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: قانونی که در مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ مصوب شد، به آموزش وپرورش مهلت داده شد آیین‌نامه اجرایی قانون را تدوین کرده و در اختیار دولت قرار دهد.

مسعود بهرامی افزود: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت نهادهای مختلف از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان امور استخدامی آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین و تحویل دولت داده است.

وی در این‌باره گفت: طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شده و از امروز در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود.

با ابلاغ رئیس جمهور اجرای طرح رتبه بندی معلمان آغاز می‌شود

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره ‌خبر داد: برای اجرای رتبه بندی معلمان در انتظار‌ ابلاغ آیین‌نامه از سوی رئیس جمهور‌هستیم که احتمالا تا اواخر همین هفته ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارهای کارشناسی و نهایی سازی متن انجام شده است، عنوان کرد: به زودی با ابلاغ رئیس جمهور این آیین‌نامه اجرا خواهد شد.

ستاری‌فرد درباره آماده شدن مقدمات اجرای رتبه بندی معلمان افزود: آموزش و پرورش مقدمات اجرای آن را فراهم کرده است، برای نمونه احکام اعضای هیات ممیزه که رتبه‌ها را مشخص می‌کنند، انتخاب شده‌اند.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ابلاغ‌های لازم از سوی وزیر آموزش و پرورش به اعضای هیات ممیزه انجام شده است، ادامه داد: اعضای هیات ممیزه در سه سطح، منطقه‌ای، استانی و مرکزی فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

به گفته وی، مداراک و مستندات معلمان نیز در حال جمع آوری است.

پیگیری رتبه‌ بندی معلمان در مجلس

‌ روز گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ علنی مجلس به بحث رتبه بندی معلمان پرداختند.

کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا‌ در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی عنوان کرد: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان در حال تدوین است که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم برای نظارت بر روند اجرای آن یک نفر را به عنوان مأمور جهت نظارت بر این مساله معرفی کند.

‌‌ محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز دراین باره گفت: هنوز آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان به تصویب نرسیده است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و مجلس برای اجرای آن ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت.

جوکار بیان کرد: متأسفانه هنوز آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان به تصویب نرسیده است. این در حالی است که قرار بود تا ۲۳خردادماه آئین نامه اجرایی این قانون در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

سخنگوی دولت نیز مدتی پیش درباره‌ علت ‌ اجرا نشدن رتبه بندی معلمان گفته بود: رتبه بندی معلمان در مسیر اجراست و قانون برای اجرا نیازمند تمهیداتی است و باید امسال انجام شود. قانون را دولت اجرا می‌کند و آیین نامه آن را هم نوشته است.

‌انتخاب هیات ممیزه برای رتبه بندی معلمان ‌

بیست و چهارم آذر گذشته بود که نمایندگان مجلس در مصوبه ای دولت را ملزم به تدوین آیین نامه اجرایی و تشکیل هیات ممیزه نظام رتبه بندی معلمان کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان ماده 8 این لایحه را با 196 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در مجلس مصوب کردند.

براساس ماده 8 این لایحه؛ ‌آیین نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون(به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی این لایحه با تصویب ماده 7 این لایحه پیرامون تعیین سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به فرهنگیان با 174 رأی موافق، 26 رأی مخالف، 6 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر مخالفت کردند.

ماده 7 حذف شده از این لایحه عبارت است از: برای رتبه های موضوع این قانون، فوق العاده رتبه بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین می شود. فوق العاده مذکور درصدی از مجموع حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر آنان است که به طور میانگین (25%) بیشتر از میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته می شود. این فوق العاده به صورت مستمر و مشمول کسور بازنشستگی است. درصدهای فوق العاده هریک از رتبه های موضوع این قانون در آیین نامه اجرایی تعیین خواهد شد.

تبصره حذف شده ماده مذکور عبارت است از معلمانی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده اند، مشمول این ماده نخواهند بود و مانند سایر کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع احکام قانون مذکور خواهند بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان جدید آخرین خبر از رتبه بندی معلمان جزییات رتبه بندی معلمان ثبت نام رتبه بندی معلمان اخبار رتبه بندی معلمان طرح رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان ادامه دارد تصویب رتبه بندی معلمان قانون رتبه بندی معلمان طرح رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی آیین نامه اجرای نمایندگان مجلس آیین نامه اجرا هیات ممیزه فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی

رضامراد صحرایی در ششمین حضور وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:مهم است که رابطه بی واسطه با مردم داشته باشیم و در خدمت آن ها باشیم و اگر توانایی انجام کارها را داشتیم، انجام دهیم. این روزها کشور مملو از شوق سپاس از معلم است، معلم به تعبیر رهبر انقلاب معمار آینده کشور است، معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور است و کسی که از گوهر وجود بچه ها چنان ظرفیتی می سازد که آینده کشور را تضمین کنند.

وی با اشاره به گرامیداشت روز معلم در سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: در تفحص های شهدا، از یک دانش آموز شهید، کتابی در دست کشف شد و آن کتاب به آستان قدس رضوی تقدیم شد. کانون تربیت در هر کشوری، آموزش و پرورش است، فردا هم مانند سال قبل در روز ۱۲ اردیبهشت توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب با تعدادی از معلمان نمونه به نیابت از همه معلمان را خواهیم داشت روز معلم، روز عید معلمان است.

در ادامه بانویی از خراسان رضوی درباره آزمون جذب معلمان با استفاده از سهمیه بومی گفت: اتفاقی که در محاسبه نمرات آزمون افتاد با آنچه در دفترچه ثبت نام رخ داد کاملاً متفاوت بود.

صحرایی در پاسخ به این درخواست این بانوی متقاضی آزمون جذب معلمی گفت: این اتفاق عجیب است و هر آنچه در دفترچه آمده باید حتما اجرا شود این موضوع را حتما پیگیری می کنم چون دفترچه های ثبت نام بر مبنای قوانین بوده است اگر سال قبل برای همه دروس نمره بومی لحاظ شده امسال چرا برای اختصاصی ها فقط محاسبه شده است؟ این دفترچه‌ها میثاق ما در آموزش و پرورش با سازمان سنجش است.

ماجرای نامه صحرایی برای کاهش مبالغ کسر شده از حقوق دانشجو معلمان

در ادامه دانشجو معلمی که تعهد خدمت در استان فارس دارد ولی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در تهران است درباره مبالغ کسر شده از حقوق دانشجو معلمان سوالاتی داشت، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: سال ۹۱ گفته شده بود که ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان برای خدمات رفاهی باشد این مبنا در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این موضوعی است که ما هم طرفدار دانشجو معلمان هستیم و معتقدیم هر خدماتی به سایر دانشجوبان داده می شود باید به دانشگاه فرهنگیان هم داده شود اما سازمان برنامه می گوید دانشجویان فرهنگیان تعهد خدمت دارند و بورسیه هستند و به دانشجویان بورسیه خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی افزود: این مسئله مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان است که رئیس آن رئیس جمهور است و باید این رأی در هیئت امنای این دانشگاه تصویب شود کسی که نامه من را در فضای مجازی منتشر کرده، پیگرد قانونی دارد و موضوع را به پلیس فتا اطلاع می دهیم، نامه جدید داده‌ایم که مبالغ کسر شده از حقوق دانشجو معلمان به میزان دریافت خدمات باشد و این موضوع به زودی در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب خواهد شد؛ اما در حال حاضر چون به دانشجویان بورسیه، خدمات داده نمی شود، دانشگاه فرهنگیان مجبور است از حقوق دانشجویان بابت خوابگاه و تغذیه کسر کند.

در ادامه پاسخگویی برخط وزیر آموزش و پرورش، معلمی از یکی از مدارس روستایی صعب العبور خواهان برقراری فوق العاده ویژه بود که وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال ۸ معلم نمونه کشوری معلمان روستایی بودند. معلمان شاغل در روستاها زحمات زیادی می کشند، ما به جد دنبال احیای حق ایاب و ذهاب معلمان روستایی هستیم اما در خصوص فوق العاده ویژه باید گفت در حال حاضر هم این بند در فیش حقوقی هست اما ۱۰۰ درصد نیست و براساس قانون ۱۰۰ درصد فوق العاده ویژه به ۲۰ درصد کارکنان دولت تعلق می‌گیرد.

صحرایی با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها نیز به دنبال اعمال رتبه بندی هستند، تاکید کرد: چون ۵۵ تا ۹۰ درصد با رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده شد الان برخی کارکنانی که رتبه بندی ندارند مانند کارکنان بخش آی تی یا حقوقی که رتبه بندی ندارند، فوق العاده ویژه می‌گیرند اما حاضرند فوق العاده ویژه را بدهند ولی ذیل رتبه بندی بیایند.

وی افزود: با اصلاح حق التدریس کاری می کنیم که حقوق آن ها بیشتر شود الان حق التدریسی ها یک صدم کارکنان رسمی ما حقوق می گیرند، من هم خودم از روز اولی که معلم شدم در سال ۷۴، وارد روستا شدم؛ در آن زمان سعی می کردیم با دو شیفت کار کردن یا با ۱۲ ساعت اضافه کاری، مشکل معیشتی را حل کنم، همه اهتمام ما این است که به گونه ای که می توانیم به معلمان خدمت کنیم.

خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی

در ادامه مدیر یک مدرسه شبانه روزی دخترانه از استان گیلان نسبت به مشکلات بودجه‌ای مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم ملاحظاتی داشت که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات ساختمانی این مدرسه، موضوع را بلافاصله به رئیس سازمان نوسازی مدارس منتقل و وی را مامور کرد در اسرع وقت تا کمتر از ۱۰ روز کاری آینده این موضوع پیگیری شود، وی همچنین دستور داد تا ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به دانش آموزان محروم این مدرسه شبانه روزی برای تغذیه آن ها واریز شود؛ و گفت: این هدیه، ماحصل دغدغه مندی شما به عنوان مدیر مدرسه بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود