Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی، از دیدار روز گذشته «آموس هوچشتاین» فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی با تیم مذاکرات این رژیم با لبنان خبر داد.

«روی کیس» مفسر امور عربی این شبکه تلویزیونی گفت که در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به پیشنهاد طرف لبنانی در خصوص حل مناقشه با اسرائیل در خصوص تعیین مرز‌های آبی در سایه تنش‌های میان دو طرف درگیری بر سر اکتشاف و استخراج گاز در میدان گازی مورد مناقشه کاریش، پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی در جریان نتایج سفر ده روز پیش هوچشتاین به بیروت قرار گرفت و با وی در خصوص روند پیشرفت احتمالی در حل منازعه جاری و حفظ منافع امنیتی اسرائیل گفت‌وگو شد.

در ادامه این گزارش آمده است: «اسرائیل و ایالات متحده هر دو به دنبال بستن هر چه سریعتر این پرونده هستند، به ویژه که وزارت امور خارجه، امنیت و انرژی اسرائیل اخیرا بیانیه مشترکی صادر کرده و در آن تاکید کردند که "میدان کاریش یک منطقه استراتژیک برای دولت اسرائیل واقع در خارج از منطقه مورد مناقشه با لبنان است و تل‌آویو آماده دفاع از آن است».

 فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی در سایه تشدید تنش بین بیروت و تل‌آویو بر سر استخراج گاز از میدان کاریش، به لبنان سفر کرده بود و در دیدار با مقامات لبنانی از جمله رئیس جمهور این کشور، در جریان پیشنهاد بیروت در این پرونده قرار گرفت. 

شبکه تلویزیونی کان به نقل از رسانه‌های لبنانی اعلام کرد که در پیشنهاد ارائه شده از سوی بیروت تصریح شده است که میدان «قانا» که در خط ۲۳ که خط اصلی اختلاف بین دو طرف است، در دسترس لبنان قرار گیرد.

این در حالی است که یک منبع رسمی لبنان پیشتر درگفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره مذاکرات غیر مستقیم برای مرزبندی دریایی این کشور با اراضی اشغالی گفته بود، لبنان از طرف آمریکایی می‌خواهد که رژیم موقت صهیونیستی را مجبور کند تا هر گونه فعالیت در منطقه مورد مناقشه در حد فاصل خط ۲۳ و ۲۹ را متوقف کند.

این منبع همچنین گفت که فضای دیدار«آموس هوچشتاین» فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی با دولت لبنان، «مفید و سازنده بود و به ما وعده داد که در سریعترین زمان ممکن به لبنان بازخواهد گشت».

به گفته این منبع، هیچ معادله‌ای تحت عنوان «میدان قانا در ازای میدان کاریش» وجود ندارد؛ بلکه لبنان از حقوق خود دفاع می‌کند و نمی‌خواهد به حقوق دیگران تعدی کند.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. در ماه می گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی مورد مناقشه منطقه مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

یکی از مسئولان جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش همچنان به شروط اصلی خود در هرگونه توافق برای آتش‌بس پایبند است تاکید کرد نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت طرف صهیونیستی با خواسته‌های حماس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات جدید مربوط به مذاکرات آتش بس غزه در قاهره «ولید کیلانی» مسئول بخش اطلاع رسانی جنبش حماس فلسطین در لبنان طی سخنانی به جزئیات بحث‌های جاری درباره آتش بس در نوار غزه پرداخته و اعلام کرد که رسانه‌های عبری درباره ساعات سرنوشت ساز برای رسیدن به توافق یا ورود ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه صحبت می‌کنند. این مطالب منتشر شده در رسانه‌های عبری همان مانورها و فضاسازی‌های قبلی است که تل آویو از روزهای اول مذاکرات سعی در ایجاد آن داشت.

ولید کیلانی در گفتگو با وب سایت النشره اظهار داشت که ما نمی‌توانیم بگوییم به توافق آتش بس نزدیک شده‌ایم؛ مگر بعد از رسیدن به ابتکار نهایی و امضای آن. بعد از پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع جنبش حماس در مذاکرات، هیئت این جنبش به منظور روشن شدن برخی نکات مندرج در پاسخ اسرائیل، به قاهره رفت و قرار بر این است که حماس پاسخ پیشنهاد رژیم صهیونیستی را طی ساعات یا روزهای آینده بدهد.

وی تصریح کرد که نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت تل آویو با خواسته‌های حماس بوده و این جنبش از شروط اساسی خود مبنی بر آتش بس جامع و عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه عقب نشینی نمی‌کند. برخی شاخص‌های مثبت در این زمینه مشاهده شده که می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به پرونده اسرا باشد.

این مسئول حماس درباره پیشنهاد جدیدی که در مذاکرات برای آتش بس غزه مطرح شده گفت که اسرائیل اصرار دارد در مرحله اول که 42 روز طول می‌کشد آتش بس دائمی وجود نداشته باشد و در این میان آمریکایی‌ها از تضمین‌هایی درباره تبدیل آتش بس موقت به آتش بس دائمی در مرحله دوم صحبت می‌کنند.

رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردحماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم

وی در رابطه با پرونده تبادل اسرا نیز اظهار داشت که بحث‌ها درباره تعداد اسرایی که باید مبادله شوند همچنان ادامه دارد.

در حالی که هیئت حماس دیروز برای گفت‌وگو با مسئولان مصری درباره مذاکرات آتش‌بس غزه به قاهره رفته بود، رهبری این جنبش طی پیامی به گروه‌های مقاومت فلسطین به تشریح مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت.

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد. این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست