Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید طریفی حسینی در  افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از طریق یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۲۴۷ پایگاه سیار دنبال می شود.

او  کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق نیم رخی که از ویژگی‌های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعداد‌های دانش آموزان در فرآیند سنجش سلامت به دست می‌آوریم می‌توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های آن‌ها طراحی و دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طریفی، تشخیص و مداخله به نگام در سنین طلایی شد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: شناسایی گروه‌های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس آن یک جای دهی و گزینش مناسبی در نظام آموزشی در دانش آموز اتفاق بیافتد تا خدمات مناسب تری با شرایط و ویژگی‌ها ارائه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه پارسال یک میلیون و ۶۷۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفته اند گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها نوآموزان پیش دبستانی بودند که با توجه به مواجه بودن با شرایط کرونا آمار پیش دبستانی پایین بود.

او گفت: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم که به هیچ عنوان استرسی به فرزندان خود برای سنجش وارد نکنند زیرا تنها یک ارزیابی اولیه‌ لازمه کار ما در آموزش و پرورش است تا ویژگی‌های دانش آموز و شرایط و نیازهایش را بشناسیم  و بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در دروان تحصیل  دانش آموزان داشته باشیم.

طریفی از خانواده‌ها درخواست کرد، اگر فرزندان از عینک وسمعک استفاده می‌کنند لازم است در هنگام سنجش به همکاران ما در پایگاه سلامت اطلاع بدهند و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنجش سلامت آموزش استثنایی سنجش سلامت ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل