Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید طریفی حسینی یکشنبه در آیین افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز اظهار کرد:  برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از طریق یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۲۴۷ پایگاه سیار دنبال خواهد شد.
 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق نیم رخی که از ویژگی های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعدادهای دانش آموزان در فرآیند سنجش به دست می آوریم می توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی ها و نیازهای آن ها طراحی و دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طریفی، تشخیص و مداخله بهنگام در سنین طلایی شد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و افزود: شناسایی گروه های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس آن یک جای دهی و گزینش مناسبی در نظام آموزشی در دانش آموز اتفاق بیافتد تا خدمات متناسب با شرایط و ویژگی ها را ارائه کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۶۷۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفته بودند گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از آنها نوآموزان پیش دبستانی بودند که با توجه به مواجه بودن با شرایط کرونا آمار پیش دبستانی پایین بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به خانواده ها پیشنهاد می کنم که به هیچ عنوان نگرانی به فرزندان خود برای سنجش وارد نکنند چرا که تنها یک ارزیابی اولیه ای است که لازمه کار ما در آموزش و پرورش است تا ویژگی های دانش آموز و شرایط و نیازهایش را بشناسیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در دروان تحصیل آنها را  داشته باشیم.  
طریفی  از خانوداده ها خواست: اگر فرزندان از عینک وسمعک استفاده می کنند لازم است حتما در هنگام سنجش به همکاران ما در پایگاه سلامت اطلاع بدهند و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

یکصدو پنج هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس سنجش سلامت می شوند
محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم اظهار کرد: اجرای طرح سنجش سلامت برای ۱۰۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، در ۱۰۰ پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار در فارس انجام خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: ۱۰۰ پایگاه سنجش شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار است که تا پایان شهریور ماه کار سنجش ادامه خواهد داشت.
عسکری گفت: با توجه به اینکه شناسایی مشکلات دانش آموزانی که وارد آموزش ابتدایی می شوند از اهمیت زیادی برخوردار است لذا اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان  و شناسایی به موقع مسائل و مشکلات  دانش آموزان قطعا می تواند نقش بسزایی در آینده دانش آموزان ایفا نماید. 
وی از خانواده ها خواست: که حضور حداکثری در طرح سنجش داشته باشند و به آموزش و پرورش اعتماد کنند و برای نادیده گرفته شدن مشکلات احتمالی فرزندشان نخواهند از این مسئله گریزان باشند بلکه  با آگاهی از این مسئله استقبال کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: امسال عزیزان پیش دبستانی نیز شامل طرح سنجش می شوند.

سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس تا پایان شهریور ادامه دارد
محسن بهشتی پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس نیز اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف غربالگری و مداخله به هنگام انجام می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: سنجش  برای  ورود به دبستان و پیش دبستان از  سنین ۴ تا ۶ سالگی الزامی است.  
بهشتی پور گفت:  امسال پیش بینی شده  افزون بر ۱۰۵ هزار  نوآموز دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ثبت نام کنند که برای تمامی آنان گواهی  سنجش سلامت صادرمی شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: دوران طلایی عمر یک کودک بین سن ۲ تا ۷ سالگی است که با ارزیابی و سنجش سلامت در صورت داشتن مشکل از نظر جسمی به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند که پس از رفع مشکل جسمی گواهی سنجش سلامت برای نوآموز صادر می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی،آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی از  عوامل مورد ارزیابی در سنجش سلامت نوآموزان است.
بهشتی پور گفت: ۱۰۰ پایگاه سنجش در استان فارس شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار است که فعالیت آنها یکشنبه پنجم تیرماه در این آیین آغاز شد و  تا پایان شهریور سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد.

برچسب‌ها طرح سنجش سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز طرح سنجش سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز وزارت آموزش و پرورش فارس سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان کل آموزش و پرورش فارس طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایگاه سنجش پیش دبستان ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش