Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری بیش از ۴۰ هزار مترمربع از معابر اصلی این منطقه آسفالت شده است که از جمله آنها می‌توان به تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله محمد ربانی تا مجموعه پل‌های سردار سلیمانی و خیابان آیت‌الله خاتون‌آبادی (حدفاصل میدان اندوان تا میدان شش راه) اشاره کرد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه زندگی در شهرها بدون زیرساخت‌های شهری، امکان‌‏پذیر نیست و بدون شک، شهرهایی مطلوب و مناسب زندگی هستند که زیرساخت‌های شهری مناسب و کافی داشته باشند، لذا طراحی و گسترش این زیرساخت‌ها باید بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و آگاهانه انجام شود تا از تأثیر نامطلوب آن بر شکل شهر، زندگی شهری و شهروندان، پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفع موانع و ایجاد فرصت توسعه شهر در گروی زیرساخت‌هایی است که در گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده است، از این‌رو زیرساخت، همراه با توسعه موازی و هماهنگ به سوی اهداف مشخص در حرکت است به گونه‌ای که اگر هر یک از آنها از حرکت باز ایستد یا حرکت کندتری به خود بگیرد، توسعه نیز از اهداف خود دور خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به نگهداری و توسعه زیرساخت‌های شهری در این منطقه، افزود: در سال جاری بیش از ۴۰ هزار مترمربع از معابر اصلی منطقه ۱۵ آسفالت شده است که از جمله آنها می‌توان به تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله محمد ربانی (زیرگذر ارغوانیه) تا مجموعه پل‌های سردار سلیمانی در محدوده بلوار امام رضا (ع) و خیابان آیت‌الله خاتون‌آبادی حدفاصل میدان اندوان تا میدان شش‌راه اشاره کرد که پس از عملیات آسفالت‌تراشی، روکش اصلی آسفالت روی آن اجرا شده است و ایمن‌سازی این معابر با اجرای خط‌کشی محوری، نصب تابلوهای انتظامی و ترافیکی به همراه نصب گل‌میخ و چراغ راهنمایی انجام شده است.

وی با اشاره به شرایط زیرگذر ارغوانیه به سمت مجموعه پل‌های شهید سردار سلیمانی، تصریح کرد: این زیرگذر یکی از مبادی مهم خروجی و ورودی شرق اصفهان است که در ایام پایانی هفته به سمت آرامستان رضوان نیز بار ترافیکی بیشتری دارد، همچنین یکی از مسیرهای منتهی به میدان مرکزی میوه و تره‌بار و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی است که برخورداری از شبکه معابر سالم و ایمن، موجب تسهیل عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی رفت‌وآمدها، کاهش زمان سفر، روان‌سازی ترافیک شهری، جلوگیری از هدررفت زمان شهروندان در گره‌های ترافیکی، جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف حاصل از اصطکاک وسایل نقلیه و زیباسازی فضای شهری و در نتیجه افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

نظری‌پور با بیان اینکه در مجموع حدود شش هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال در سطح معابر منطقه ۱۵ و بیش از پنج هزار متر مربع آسفالت در قالب طرح محله‌محوری در محله‌های این منطقه همچون گورت اجرا شده است، ادامه داد: عملیات اصلاح و روکش آسفالت محله راران نیز در دستور کار قرار گرفته است که به‌زودی اجرایی خواهد شد و با توجه به وضعیت گذر و اولویت عملیات اصلاح و لکه‌گیری آسفالت، این موضوع به صورت مستمر در سطح این منطقه انجام می‌شود.

وی ارتقای کیفیت آسفالت معابر را یکی از عوامل بهبود زیرساخت‌های معابر شهری دانست و تصریح کرد: با توجه به تأثیری که معابر استاندارد و با کیفیت در ترافیک شهری و جلب رضایت شهروندان دارد، این امر یکی از اولویت‌های شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان است.

کد خبر 583931

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان کلانشهر شهر آسفالت معابر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان منطقه 15 خوراسگان شهرداری اصفهان اصفهان شهر اصفهان مدیریت شهری آسفالت نهضت آسفالت ترمیم آسفالت روکش آسفالت لکه گیری آسفالت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه ۱۵ آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پنجاه و پنجمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 به همراه معاونین و مدیران منطقه، نخبگان، معتمدین محلات برگزار شد.

در ابتدای این نشست نصراله آبادیان به تشریح پروژه‌های در حال انجام این منطقه پرداخت و گفت: امسال نیز پروژه‌های محله‌ای کماکان ادامه خواهد یافت و با توجه به این که اعتبارات خوبی در سال 1403 برای منطقه درنظر گرفته شده، تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشتیم تا بتوانیم امسال پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه شهری در منطقه هفت را به خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ایستگاه بهار شیراز از ابتدای کار من در این منطقه، متوقف شده بود اما با تلاش و کوشش شبانه روزی این ایستگاه به بهره‌برداری رسید و مردم هم اکنون از آن استفاده می‌کنند. ایستگاه سرباز نیز یکی دیگر از پروژه‌های درحال اجرا در منطقه است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آبان ماه افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به افتتاح ورودی دوم ایستگاه سهروردی در آینده نزدیک، افزود: اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه یکی دیگر از پروژه‌های مهم منطقه است که در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود تا با افتتاح آن روان سازی بار ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان منطقه را شاهد باشیم.

به گفته وی، این پروژه شهری برای اتصال خیابان خواجه نصیر غربی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به منظور کاهش زمان سفر و تاخیرهای طولانی ناشی از بار ترافیکی سنگین که تقاطع ها و معابر دیگر از جمله شریعتی، طالقانی، بهار و شهید مفتح را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در راستای کاهش بار ورودی به میدان سپاه و تسهیل تردد شهروندان از غرب به شمال در دستور کار قرار گرفته است.

آبادیان با اشاره به عملیات بهسازی میدان سبلان در این منطقه، عنوان کرد: باتوجه به اینکه میادین سبلان و سپاه در بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار دارد، بهسازی و اجرای این دو پروژه به روان سازی و کاهش ترافیک در این معبر کمک شایانی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: طرح بزرگ و فرامنطقه‌ای بهسازی میدان سبلان با هدف برطرف کردن معضل ترافیکی شرق و شمال شرق تهران در حال اجراست. با توجه به وضع موجود در میدان سبلان و میزان تردد وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به شیب راه (رمپ) میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان شاهد تداخل حرکتی، راهبندان‌های طولانی و ترافیک سنگین در این محور هستیم که با اتمام این طرح شاهد برطرف شدن این معضلات خواهیم بود.

شهردار منطقه 7 تاکید کرد: پروژه بهسازی کانال زرین گلاب، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از سال‌های گذشته، تکمیل و اتمام مساجد نیمه تمام منطقه از قبیل شریفیه، حسینی، جبرئیل، علی ابن ابیطالب و...، اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای در خیابان‌های شهید مدنی، کلیم کاشانی...، مجموعه ورزشی شهید توکلی و تکمیل فاز دوم مجموعه ورزشی شهید مهرآئین از دیگر مواردی است که در راس فعالیت‌های منطقه قرار گرفته تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آغاز کار شورای ششم نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور را برنامه‌ریزی کردیم و سعی کردیم ارتباط خودرا با مردم از طریق مساجد حفظ کنیم پس از ارزیابی به این نتیجه رسیدیم، علاوه بر استمرار دیدارهای محور، در نشست‌های تخصصی از تجربیات نخبگان و معتمدین بهره‌مند شویم زیرا حضور این عزیزان می‌تواند در کشف و حل معضلات و مشکلات هر چه بیشتر مردم در دل محلات اثر گذار و یاری رسان باشد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر در جریان این جلسه افزود: هدف کمیته عمران از برگزاری این جلسات ارتباط هرچه بیشتر و قویتر با نخبگان و معتمدین مناطق و محلات سطح تهران است و قطعا تجربیات و ظرفیت‌های مثبت این عزیزان می‌تواند به مدیریت شهری در حل مشکلات شهر و شهروندان و بویژه پرداختن به مسائل عمرانی کمک کند.

وی تاکید کرد: این جلسات دوسویه است تا معتمدین، نمایندگان در محلات ببینند که چه عملیات و پروژه‌های در محلات‌شان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود