Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به اصلاحاتی که مجلس در رابطه با قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها انجام داده خوشبین نیستیم و با وجود آنکه اصلاحات عمیقی به وجود آمده، نمی‌توان زیاد به این مسئله دل بست؛ زیرا این موضوع به ضمانت اجرایی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایران اکونومیست؛ مهدی چمران در حاشیه برگزاری هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان اخیر پلیس در ارتباط با پیوست ایمنی ساختمان‌ها برای صدور پایان کار ساختمانی اظهار کرد: من هم از صحت و سقم این موضوع اطلاعی ندارم و دقیقا نمی‌دانم پلیس چه چیزی را مد نظرش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مقررات ساختمانی معمولا از سوی شورای عالی شهرسازی و شوراهای شهر به تصویب می‌رسد و به اعلام هر چیزی اجرایی شدنی نیست، باید روی این موضوع فکر و دقت کرد.

چمران اضافه کرد: این موضوع نباید برای تمامی ساختمان‌ها باشد و به نظر می‌رسد پیوست امنیتی و پلیس انتظامی مربوط به طراحی ساختمان‌هایی مانند بانک‌ها و ساختمان‌های خاص است که نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص اصلاح قانون ماده 100 شهرداری‌ها تصریح کرد: چند ده هزار پرونده در کمیسیون‌های ماده 100 حل و فصل نشده و باقی مانده و با جریمه هم قابل حل نیست. همچنین احکام تخریب نیز اجرایی نمی‌شود یا قابل تخریب نیست و جرائم نقدی زودتر به نتیجه می‌رسند.

وی ادامه داد: به اصلاحاتی که مجلس در رابطه با قانون ماده 100 شهرداری‌ها انجام داده خوشبین نیستیم و با وجود آنکه اصلاحات عمیقی به وجود آمده نمی‌توان زیاد به این مسئله دل بست؛ زیرا به ضمانت اجرایی نیاز دارد. ماده 100 نیاز به یک تغییر اساسی دارد و مهمترین آن این است که علاوه بر صاحب ملک که تخلف کرده کسانی که اجازه تخلف داده‌اند نیز چشمانشان را به تخلف بسته و متوجه تخلفی نشده‌اند، جریمه بشوند و در غیر این صورت این جرائم سال‌ها استخوان لای زخم می‌ماند!

چمران همچنین با اشاره به میزان کشفیات بسیار بالا در بخش مواد مخدر در سطح کشور گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران در مسیر جهانی مواد مخدر این کشفیات بسیار بالاست و همین مسئله تاثیرات نامطلوبی را در سطح جامعه گذاشته است و ما شاهد هستیم که بسیاری از جوانانمان و ... دچار اعتیاد شده‌اند و یکی از معضلات شهرها و جامعه ما محسوب می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به ششم تیرماه روز سوء قصد به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خداوند را شاکریم که این سوء قصد عملیاتی نشد و ما همچنان از وجود رهبر فرزانه برخوردار هستیم.

وی به هفتم تیرماه روز شهادت شهید بهشتی و یارانش نیز اشاره کرد و گفت: این ایام نیز به نام هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده و این ایام را گرامی می‌داریم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری ها ساختمان ها شهر تهران ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، به دیده‌بان ایران گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است، به دیده بان ایران گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس