Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان گفت: اولویت آمریکا برای آشوب_هدفمند در افغانستان، جنگ آفرینی قومی و مذهبی است تا هزاره و تاجیک را قربانی طرح خود کرده و بحران افغانستان را منطقه‌ای کنند.

به گزارش ایسنا، کاظمی قمی روز یکشنبه در رشته توییتی نوشت: «اولویت آمریکا برای آشوب هدفمند در افغانستان، جنگ آفرینی قومی و مذهبی است تا هزاره و تاجیک را قربانی طرح خود کرده و بحران افغانستان را منطقه‌ای کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ در «بلخاب »فتنه مقدماتی آمریکاست؛ هرکس به آن دامن بزند در سناریوی آن کشور بازی کرده است. رهبران دلسوز همه اقوام افغانستان از درگیری بلخاب فاصله بگیرند. درگیری در بلخاب برای هیچ کس حاصلی جز خون ریزی مردم و ویرانی افغانستان ندارد. همه خیرخواهان افغانستان باید در مقابل درگیری بلخاب موضع بگیرند؛ محرک اصلی درگیری، سرویس‌های اطلاعاتی چند ملیتی هستند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و افغانستان خروج آمریکا از افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان