Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مسیل ها، انهار و حوضچه های زباله گیر منطقه 14 با هدف ارتقای سطح زندگی شهرنشینی لایروبی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه14، علیرضا بزرگراه مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه درباره لایروبی انهار گفت: در این راستا اکیپ های ویژه به صورت روزانه  تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیل های منطقه را پاکسازی و لایروبی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه عملیات پاکیزگی به جهت جریان بی مانع آب در انهار با اقداماتی  چون نظافت، لایروبی و پاکسازی انهار روباز و روبسته، پاکسازی حوضچه ها و کانال ها با تخلیه زباله های انباشت شده به صورت گسترده در حال انجام است، افزود: برای این منظور طی ماه اخیر نسبت به لایروبی کانالهای هجرت280 متر مربع، سلیمانیه560متر مربع، حبیبی340مترمربع و کانال تاکسیرانی 260 مترمربع و حوضچه های منطقه اقدام شد.  
به گفته برزگر مرادی، اقدامات لایروبی، پاکسازی و تخلیه زباله در 4 حوضچه زباله گیر کوثر، خاوران، پارک سوار و خاوران و انهار روبسته در محدوده منطقه نیز بطور مستمر در حال انجام است.
برزگر مرادی با اشاره به لایروبی و نظافت مسیل ابوذر به عنوان طولانی و عریض ترین مسیل عبوری منطقه و شرق تهران نیز گفت: لایروبی و رسوب برداری مسیل ابوذر با 680 متر مربع انجام شد.
وی خاطر نشان کرد:اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی توسط اداره مسیل ها و قنوات منطقه، با هدف جمع‌آوری و انتقال زباله ها به خارج از شهر، جلوگیری از انسداد مسیر آبراهه انهار، عدم انباشت زباله حجیم و آب ماندگی، جلوگیری از انتشار گاز و بوی متعفن در فضای شهر و آلودگی های محیط زیستی ناشی از آن، برای شهروندان در محیط شهری استمرار خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت:با تلاش کارکنان حوزه معاونت بهره‌برداری و کرمی مدیر آبفای شهر گوریه، پس از یکسال مخازن روستا‌های مختلف این بخش در حال لایروبی است.

وی افزود: در همین رابطه اواخر فروردین ماه امسال تاسیسات روستای شعیب نبی که آبرسانی به ۷ روستای شعیب نبی، رمانه، خماس، یذاب، شیخ حسین و فارسیه ۲ با جمعیتی بالغ بر ۳۰۲۶ نفر را بر عهده دارد، لایروبی شد.

احمدی ادامه داد: همچنین در روز اول اردیبهشت ماه نیز تاسیسات روستای ام ثوره با جمعیتی حدود ۶۷۷ نفر توسط همکارانمان لایروبی و پاکسازی شد.

سرپرست آب و فاضلاب شوشتر اضافه کرد: حوضچه‌های مربوط به تاسیسات روستای سری که روستا‌های سری یک و ۲، خضر یک و ۲ و فارسیه ۲ را زیر پوشش قرار می‌دهد، در روز دوم اردیبهشت ماه امسال لایروبی و پاکسازی شد تا جمعیتی بیش از یکهزار و ۹۱۶ نفر آب آشامیدنی با کیفیت‌تری استفاده کنند.

وی در خصوص مشخصات مخازن لایروبی شده می‌گوید: حوضچه تاسیسات شعیب نبی، بتنی با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب، ام ثوره بتنی با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و  سری نیز بتنی با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب است که پس از لایروبی، عملیات کلر زنی در شبکه توسط واحد کیفی مطابق با استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران