Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:54:54 GMT

گرد و غبار خوزستان را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۱۰۵۹

گرد و غبار خوزستان را فرا گرفت

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM ۱۰) در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه، در آبادان ۲ هزار و ۷۳۷، سوسنگرد یک هزار و ۶۱۲،، اهواز ۲۳۲، بندر امام خمینی (ره) ۲۳۹، دزفول ۲۳۷، شادگان ۴۰۸، شوش و کرخه ۲۵۰، شوشتر ۲۱۵، ماهشهر ۱۶۶ ، کارون ۲۸۹ و اندیمشک ۱۹۷ میکروگرم برمترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۷۲۴، اندیمشک ۱۹۰، اهواز ۲۴۷، بندر امام خمینی (ره) ۱۸۶، بهبهان ۱۶۴، دزفول ۲۵۴، سوسنگرد ۶۵۴، شادگان ۳۷۱، شوش و کرخه ۲۳۰، شوشتر ۲۰۵ و کارون ۲۶۱ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

حد طبیعی ذرات معلق گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمتر مکعب است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار اغلب شهرهای خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین آن در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

امروز، ادارات و سازمان‌های پنج شهرستان به دلیل ورود توده گرد و غبار، تعطیل  وادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهواز نیز به علت وقوع گرد و خاک ساعت ۱۲ تعطیل شدند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردوغبار گرد و خاک در خوزستان گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • اوقات شرعی یکشنبه، نهم اردیبهشت
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود