Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه ایران در افغانستان درگیری‌های منطقه «بلخاب» را فتنه آمریکایی‌ها برای ایجاد درگیری و خون‌ریزی بین اقوام این کشور خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در توئیتی نوشت: «اولویت آمریکا برای ‎آشوب هدفمند در افغانستان، جنگ آفرینی قومی و مذهبی است تا هزاره و تاجیک را قربانی طرح خود کرده و بحران افغانستان را منطقه‌ای کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این یادداشت نوشته است: «‏رهبران دلسوز همه اقوام ‎افغانستان از درگیری بلخاب فاصله بگیرند درگیری در بلخاب برای هیچ کس حاصلی جز خون‌ریزی مردم و ویرانی افغانستان ندارد. همه خیرخواهان افغانستان باید در مقابل درگیری بلخاب موضع بگیرند؛ محرک اصلی درگیری،‎سرویس های اطلاعاتی چند ملیتی هستند».

کاظمی قمی افزوده است جنگ در ‎بلخاب فتنه مقدماتی آمریکاست؛ هرکس به آن دامن بزند در سناریوی آن کشور بازی کرده است.

درگیری‌های در منطقه «بلخاب» پس از اختلاف بین مولوی مهدی مجاهد که قبلاً رئیس استخبارات طالبان در ولایت بامیان بوده، با رهبری این گروه و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بین آن‌ها رخ داده است.

پیش‌تر مولوی مهدی مجاهد که در یک گردهمایی در بلخاب صحبت کرده بود، عنوان داشت که یگانه دلیل مخالفت او با طالبان در مورد عدم توجه این گروه به مردم هزاره و سهیم‌نکردن آن‌ها در حکومت است.

گفت‌وگوی کاظمی قمی با وزیر خارجه ازبکستان درباره افغانستانکاظمی قمی: عملکرد مدعیان حقوق بشر درباره افغانستان خلاف ادعای آن‌هاستکاظمی قمی: آمریکا کارنامه سراسر شکست خود در افغانستان را با دروغ به‌تصویر می‌کشد

ادعایی که از سوی برخی تحلیلگران منطقه‌ای رد شده بود و منشأ درگیری مولوی مجاهد را تنها اختلاف بین یک فرمانده این گروه با هسته مرکزی بر سر سهم‌گیری شخصی دانسته بودند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان کاظمی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم

مراسم یادواره 14 شهید لشکر فاطمیون که در اردیبهشت به شهادت رسیدند در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد.

 در این مراسم خانواده های شهدا و رزمندگان لشکر فاطمیون حضور داشتند.

لشکر فاطمیون تاکنون ۲ هزار شهید تقدیم حرم حضرت زینب (س) نموده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام!
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • ژابی آلونسو: برای جشن گرفتن زود است؛ رم می‌تواند کامبک بزند
  • سردار آزمون اجازه بزن بزن نداد!(عکس)
  • رفتار جونمردانه کریستیانو رونالدو با سادیو مانه
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • کین: بلینگام سعی داشت تمرکزم را در صحنه پنالتی بر هم بزند