Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی گفت: با همکاری گمرکات و سازمان اموال تملیکی در حال حاضر 60 درصد کالا‌ها در انبار این سازمان تعیین تکلیف و تخلیه شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، قاسم رسولی فاضل با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی فعالیت سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های این سازمان در سراسر کشور، اظهار کرد: از همان تاریخ ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع، اقدامات موثری جهت تعیین تکلیف کالا‌ها و تخلیه انبار‌ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از همان زمان، نمایندگان قوه قضاییه در استان‌های مختلف کشور بر روند تعیین تکلیف کالا‌ها از طرف سازمان اموال تملیکی و گمرک نظارت کردند.
همکاری مطلوب سازمان اموال تملیکی و گمرک
رسولی فاضل با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی و گمرک همکاری مطلوبی برای تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها داشتند، افزود: گمرکات با کمک به سازمان اموال تملیکی روند تعیین تکلیف کالا‌ها را سرعت بخشیدند. می‌توان گفت، در حال حاضر 60 درصد کالا در انبار‌ها تعیین تکلیف و تخلیه شده‌اند.
نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی گفت: در استان خوزستان بعضا انبار‌ها خالی شده است و یا برخی از انبار‌ها که حجم کالای کمی دارند تجمیع می‌شوند و انبار‌هایی که تخلیه شده و عموماً هم استیجاری هستند به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند که در این زمینه صرفه جویی در هزینه‌ها نیز صورت گرفته است.
در تعیین تکلیف انبار‌های اموال تملیکی بوشهر و هرمزگان و تهران توفیقات خوبی حاصل شده است
رسولی فاضل با اشاره به وضعیت انبار‌های اموال تملیکی دیگر استان‌ها نیز تصریح کرد: در استان‌های بوشهر و هرمزگان و تهران که از استان‌های هدف و مهم سازمان اموال تملیکی از نظر ورود کالا هستند نیز توفیقات خوبی حاصل شده و درصد بسیار زیادی از کالا‌ها تعیین تکلیف و از انبار‌ها خارج شده‌اند.
وی با بیان اینکه در ماده 8 قانون اموال تملیکی در بحث تعیین تکلیف، صرفا به فروش کالا اشاره شده است، اما همه کالا‌ها برابر ماده یک همین قانون در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: سازمان اموال تملیکی به نمایندگی از دولت موظف به تعیین تکلیف است لذا موضوع تعیین تکلیف کالا برابر مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تقسیم بندی می‌شود، زیرا بحث اعاده، استرداد و انهدام کالا‌ها نیز مطرح است که اقدامات خوبی دراین راستا صورت گرفته است.
بازدید از انبار‌های سازمان اموال تملیکی 11 استان از سوی نمایندگان قوه قضائیه
نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی با اشاره به استان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفته و عملکرد آن‌ها بررسی و نواقص موجود در آن‌ها مطرح شده است، افزود: استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، قم، قزوین، سمنان، فارس، آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان در جهت دستور رئیس قوه قضاییه مورد بازدید قرار گرفته‌اند که نسبت به گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند. ضمن آنکه نحوه نگهداری و چیدمان کالا نیز ساماندهی شده است.
وی عنوان کرد: در استان قم که یکی از استان‌های هدف است و مورد بازدید قرار گرفته است، در حال حاضر تجهیزات مونوریل در همان انبار گمرک باقی مانده و تعیین تکلیف به نتیجه نرسیده است؛ بنابراین لازم است دادستان و استاندار قم توجه ویژه‌ای درباره این تجهیزات داشته باشند و سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنند؛ زیرا اگر قرار است این کالا‌ها در این استان استفاده شود لازم است اقدامات لازم برای تعیین تکلیف آن صورت گیرد در غیر اینصورت برای استفاده به استان‌های دیگر پیشنهاد خواهد شد.
رسولی فاضل تاکید کرد: بحث دیگر مربوط به ذرت در خوزستان بود. ذرت‌ها دو محموله بودند یک محموله 140 هزار تنی که تعیین تکلیف شده و با حمایت رئیس کل دادگستری، دادستان و استاندار این استان و مدیران مربوطه برابر قانون فروخته و صادر شد و 20 هزار تن دیگر نیز طی فرایند قانونی فروخته شده و در حال خروج از کشور است.
نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی با اشاره به پرونده‌هایی که در استان آذربایجان غربی وجود دارد نیز عنوان کرد: یک پرونده مربوط به کالای ام دی اف در این استان است که از حجم بالا و ارزش زیادی برخوردار است؛ لذا بحث صلاحیت رسیدگی قضایی در این پرونده مطرح بوده که باید هرچه سریعتر در استان آذربایجان غربی بررسی و تعیین تکلیف شود.
وی توضیح داد: این کالا حدود 3 سالی است که در فضای باز قرار گرفته و تنها یک روکش برزنتی روی آن‌ها کشیده شده بود و در برابر تغییرات جوی محافظت مناسبی از این محصولات نمی‌شد.
آخرین وضعیت تعیین تکلیف اموال غیرمنقول
رسولی فاضل با بیان اینکه موضوع تعیین تکلیف اموال غیرمنقول نیز در این بازدید‌ها مورد توجه قرار گرفت، گفت: از حدود 11 هزار پرونده غیر منقولی که در سال 99 به ما معرفی شده بود و باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این اموال برابر قانون، در استان‌ها نیز اقدام می‌شد، تاکنون تعداد 4 هزار پرونده، تعیین تکلیف شده است.
وی افزود: در قزوین زمانی که از بین 400 پرونده اموال غیر منقول بایگانی و مختومه‌ای که در سازمان اموال تملیکی 2 مورد را به عنوان نمونه بررسی کردیم، مشاهده شد این پرونده‌ها قابلیت اجرا و تعیین تکلیف دارند، اما در سازمان اموال تملیکی نسبت به تعیین تکلیف اموال غیر منقول اقدام خاصی انجام نشده بود.
اقدامات موثری در حوزه اموال غیرمنقول در حال انجام است
رسولی فاضل یادآور شد: تاکید می‌کنم در مدیریت و هیئت مدیره جدید مستقر در سازمان با اشرافیت کامل بر قانون و شناخت روند اجرایی و نگهداری و تعیین تکلیف شاهد این هستیم که اقدامات خوب و موثری در حوزه اموال غیرمنقول در حال انجام است و امیدواریم نتایج مطلوبی در این خصوص حاصل شود و در آینده نزدیک شاهد تحول چشمگیری در این زمینه باشیم.
نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی با اشاره به 2 مهم در حوزه پرونده‌های اموال غیر منقول در استان خوزستان، گفت: پرونده کوی مدرس یا خروسیه و پرونده معروف به زرگان در استان خوزستان که قرار است کمیسیونی در حوزه دادگستری با حضور نمایندگانی از استانداری، مدیریت اموال تملیکی و سایر مدیران مربوطه تشکیل شود تا نسبت به این دو پرونده تصمیم گیری شود که مطمئنا نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اموال تملیکی نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف کالا ها تعیین تکلیف تعیین تکلیف انبار ها اموال غیر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان