Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی استان البرز ادامه دارد، گفت: ۱۳۰ زندانی مددجوی زندانی از امروز در اشتهارد مشغول به‌کار شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اشتهارد، حسین فاضلی هریکندی پیش از ظهر امروز در مراسم به‌کارگیری و  اشتغال زندانیان استان البرز در که شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد با تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: امروز برای من روز بسیار خوب و مبارکی از ابتدای مسئولیتم در استان البرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان در چارچوب قانون از تولید و اشتغال حمایت می‌کند، افزود: دادگستری استان البرز مانند گذشته با تمام توان از همه ظرفیت خود در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان استفاده می‌کند و اقدام عملی در حمایت از تولید انجام می‌شود.

گفت‌و‌گوی دوستانه دادستان همدان با زندانیان/ مجازات‌های جایگزین ‌فرصتی برای بازگشت محکومان‌ به زندگی31 زندانی بدون سابقه به‌دستور رئیس دادگستری پاکدشت به مرخصی رفتند116 نفر از زندانیان استان کردستان آزاد می‌شوند/ اعطای مرخصی به 460 زندانی

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه اشتغال مددجویان زندانی در اشتهارد امروز انجام می‌شود، بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم قبل از وقوع جرم است و این اقدامات باید به کاهش جرم کمک کرده و اقدامات ترمیمی در زمینه جرم  از اهداف اشتغال زندانیان است.

وی با بیان اینکه باید زمینه برای بازگشت و اصلاح در جامعه برای عدم تکرار جرم توسط مددجویان انجام شود، ادامه داد: هدف از مجازات اصلاح است و هدف دیگر باز اجتماعی شدن مرتکبان جرم است.

رئیس شورای عالی قضایی استان البرز با بیان اینکه باید زمینه جرم در جامعه از بین برود ،‌گفت: گرفتاری بخش زیادی از زندانیان به جهت جرایم و مشکلات مالی و است و یکی از  این موارد به دلیل اینکه این افراد شغلی ندارند.

وی با بیان اینکه سیاست قوه قضاییه هدایت زندانیان به باز اجتماعی شدن است، ادامه داد: ریاست قوه قضاییه در زمینه باز اجتماعی شدن زندانیان به کمک‌های مردمی توجه ویژه‌ای دارد و باید از این ظرفیت مردم استفاده شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه حرفه آموزی و یادگیری شغل برای زندانیان از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است، گفت: بعد از آزادی اگر شغلی برای زندانیان فراهم نشود امکان بازگشت به فضای گذشته بسیار زیاد است و باید بستر برای امرار احتمالی جرایم از بین برود.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در استان البرز وجود دارد، گفت: شهرک صنعتی اشتهارد در حال حاضر به 1000 نفر نیرو اشتغال نیاز دارد و باید از این ظرفیت برای به‌کارگیری زندانیان و مددجویان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه به‌کارگیری زندانیان و اشتغال آنها در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی مطرح شد، ادامه داد: پیشنهاد بنده این بود که از ظرفیت زندانیان برای این کار بهره‌گیری شود و مددجویان زندانی برای اشتغال به‌کار گرفته شد.

فاضلی با اشاره به اینکه همه در زمینه مسئول هستیم و باید برای کاهش جرائم در اجتماع گام‌های بهتری برداریم، گفت: ما در مورد اشتغال زندانیان وظیفه داریم و باید به این اقشار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه 130 مددجوی زندانی در شهرک صنعتی اشتهارد از امروز  به‌کار گرفته می‌شوند، ادامه داد: این اقدام و اعتماد فرصت خوبی برای مددجویان زندانی است تا اعتمادسازی بین مددجو و کارفرما ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه تمام حقوق و مزایای زندانیان مشغول به‌کار شده از فردا بر اساس قانون کار پرداخت می‌شود و هیچ تبعیضی برای این زندانیان با سایر افراد اجتماع وجود ندارد، گفت: آمادگی لازم برای ادامه این طرح وجود دارد و مددجویان باید قدر این فرصت را بدانند و در صورت حسن اخلاق و استفاده درست از شرایط کنونی احتمال اعمال تخفیفات در مجازات این افراد هم متصور است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان البرز استان البرز شهرک صنعتی اشتهارد اشتغال زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی