Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: اثر باستانی قلعه گبری در شهرری که هم اکنون در اختیار حرم است تا چند ماه آینده تخلیه و به موزه تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایران آنلاین، حجت الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جمع اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار کرد: قلعه گبری یکی از آثار تاریخی است که هم اکنون در اختیار حرم است و باید زودتر آن را تخلیه کنیم تا این میراث باستانی به یک موزه فاخر تبدیل شود که در این راستا با شهرداری هماهنگ شده است تا لوازم موجود در قلعه گبری به سوله‌های پیش بینی شده منتقل شوند که این کار حدود چند ماه زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از ساخت ضریح مطهر انجام شده شده است، گفت: اتاق عقد حرم نیز باید نوسازی شود و توسعه پیدا کند و در راستای ازدواج آسان هزینه‌ای از زوج‌ها دریافت نشود.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه باید به زائران غذای حضرتی بدهیم، ادامه داد: دارالضیافه حرم به شخصی اجاره داده شده است که حدود چهار ماه دیگر قراردادش به پایان می‌رسد و نباید غذافروشی کنیم. هیأت‌های عزاداری و زائران نیاز دارند که از غذای حضرتی استفاده کنند لذا باید باب نذورات را برای این منظور تقویت کنیم.
حجت الاسلام قاضی‌عسکر با بیان اینکه دارالشفا آستان وضعیت خوبی دارد، افزود: ۳ هزار مترمربع زمین در ضلع شرقی حرم برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده که باید این مساحت تا ۵ هزار مترمربع افزایش یابد تا بیمارستان احداث شود که در این راستا وزیر بهداشت نیز برای همکاری، قول مساعد داده است. همچنین برنامه ریزی برای ساخت بیمارستان سرطانی نیز انجام شده است.
وی با تاکید بر اجرای طرح جامع توسعه حرم، بیان کرد: در محدوده حرم کارهای عمرانی زیادی باید انجام شود که برای این منظور طی جلسه با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توافق خوبی انجام شد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: گنبد آستان نیاز به تعمیر دارد، کارهای عمرانی نیمه تمام صحن‌ها باید تکمیل شود، ساخت شبستان‌هایی با سقف بلند و به سبک حرم حضرت معصومه(س) باید انجام شود، پارکینگ طبقاتی در اطراف حرم مورد نیاز است و سایر کارهای عمرانی که با مشارکت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی ع قلعه گبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند