Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: سرنوشت جامعه یک گلوگاه دارد و آن هم به دست گرفتن افکار جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نشست بصیرتی با اصحاب رسانه در شهرستان بندرعباس اظهار کرد: فضای مجازی بخشی از حقیقت جامعه ما بوده و نمی شود آن را از حقیقت جامعه جدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: رسالتی که اصحاب رسانه در فضای مجازی دارند، دنیای جدید و جنگ جدیدی است، جنگ رسانه و اراده است، در جنگ رسانه ای کسی پیروز است که بتواند افکار عمومی را در دست بگیرد و هدایت کند.

وی ادامه داد: هر چه در حوزه های مختلف تلاش کنیم باید در حوزه رسانه تفوق پیدا کند و اراده جامعه را به دست بگیرد می تواند ذائقه های مردم در حوزه های مختلف را تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: دشمن در هر شرایطی متناسب با شرایط خاص خودش برنامه ریزی دارد و امروز از شگردهای مختلفی با مقادیر شناختی از جامعه ما اثرگذاری را در نفوذ افکار عمومی جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه هرچقدر سطح فکر و آگاهی ما نسبت به دشمن بیشتر باشد راحت تر می توانیم در مقابل برنامه عملیاتی دشمن موفق شویم، خاطرنشان کرد: امروز در دو حوزه نگاه درونی و بیرونی فعالیت داریم اما مهم است که در حوزه بیرونی دشمنان خود را در زمینه های مختلف به خوبی بشناسیم.

وی تاکید کرد: شناخت دشمن در ابعاد روحی و روانی را باید روانشناسان دنبال کنند، در حوزه اقتصاد را کارشناسان اقتصادی  و در حوزه رسانه کار شما اصحاب رسانه بوده و تقابل با جنگ اراده ها کار شما خبرنگاران و اصحاب رسانه را سخت تر کرده است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه در حوزه داخلی نیز باید نقاط آسیب پذیر جامعه خود را شناسایی کنیم، ابراز کرد: اگر امروز نقاط آسیب پذیر جامعه را نشناسیم نمی توانیم در مقابل نفوذ دشمن موفق شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: نوع فعالیت اصحاب رسانه با یک هدف متعالی و یک غرض متعالی به منظور اینکه بتوانیم دشمن را به عقب برانیم و جامعه را در این زمینه واکسینه کنیم و حوزه رسانه باید یک حوزه پاک باشد تا بتواند افکار عمومی را مدیریت کند.

وی بیان کرد: رسانه پاک رسانه ای است که با اصول و معیارهای اخلاقی مطابقت داشته باشد، اخلاق چیزی نیست که برای یک قومیت، دین و جامعه خاصی باشد، بلکه اخلاق برای همه است و باید رعایت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان تصریح کرد: حوزه اخلاق و رسانه یک حوزه دو سویه است و یک طرفه نیست، اخلاق می تواند بر رسانه تاثیر بگذارد و همچنین رسانه می تواند بر اخلاق نیز تاثیر داشته باشد، پس بنابراین  نقش شما خبرنگاران بی بدیل بوده و نباید در اثرگذاری بر باورها و اخلاق جامعه کاستی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اینکه سرنوشت جامعه یک گلوگاه دارد و آن هم به دست گرفتن افکار جامعه است، عنوان کرد: افکار گفتار را می سازد و گفتار رفتار را می سازد و رفتار شخصیت را می سازد و شخصیت نیز سرنوشت شما را می سازد، اگر نقطه آغاز را که افکار بوده و نقطه پایان را که سرنوشت جامعه است را به هم پیوند بزنیم، پس باید افکار جامعه را به دست بگیریم تا به یک سرنوشت خوبی ختم شود.

وی تاکید کرد: امروز در حوزه رسانه باید به دنبال این باشیم که افکار عمومی را به دست بگیریم تا ذائقه مردم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و … تغییر کند.

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن در حوزه رسانه توانسته داست ذائقه مردم را تغییر دهد، به طور مثال ذائقه مصرفی مردم در حوزه اقتصاد نمونه این فعالیت دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده به مصادیق اخلاق در رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: اولین اصل در حوزه اخلاق رسانه، صداقت است، راست گویی در خبر، پایه اخلاق رسانه می باشد، بی طرفی و شفافیت نیز از مصادیق دیگر اخلاق در رسانه است. انسان نمی تواند بی نظر باشد، اما در حوزه رسانه نظر ما نباید واقعیت عینی و حقیقت مساله را تحت تاثیر قرار بدهد،کار رسانه باید علمی باشد یعنی اینکه منطبق با واقعیت باشد، اگر در واقعیت عینی گذاره مطابقت داشت می شود علم و در غیر این صورت کذب است.

وی اظهار کرد: باید واقعیت ها را در هر حوزه بشناسیم و شناخت واقعیت ها می تواند مسیر درست را مشخص کند، فکر عالم تاثیر دارد اما واقعیت ها را جابجا نمی کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امانت داری باید یکی دیگر از خصایص اصحاب رسانه باشد،بیان کرد: زیرا یک فرد رسانه ای امین است و باید تلاش کند در عین اتقان بدون تغییر مطلب را به صاحبش برگرداند و مردم صاحبان اخبار هستند و اصحاب رسانه امنای مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: تعصب در هر زمینه ای فکر آدم را کور می کند، تعصب به دین، تعصب به فرهنگ و …، اما عصبیت چیز خوبی نیست به خصوص به جاهایی برسد که انسان را از مسیرش دور کند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه آن چیزی که امروز می نویسد، برای جامعه خبر است، اما برای نسل آیندگان یک سند است زیرا آیندگان برای دست یابی به یک سند به مرقومه های شما مراجعه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: در حوزه رسانه، حقوقی وجود دارد و یک حقوقی به نام حق معنوی وجود دارد اما متاسفانه امروز با افسارگسیختگی رسانه ای مواجه هستیم. سرقت آثار، سرقت ادبی، سرقت علمی  و همچنین سرقت خبری نیز بدون اینکه به نام شخص نویسنده منتشر می شود و این ها مصادیق سرقت است و باید برای آنها قانون نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده  خاطرنشان کرد: در حوزه مجازی باید حقوق معنوی را رعایت کنیم، خبری که به دستمان می رسد را باید با نگاه عالمانه به آن خبر و تحقیق  و تفحص در خصوص آن خبر داشته باشیم و سپس منتشر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده استان هرمزگان حوزه رسانه سرنوشت جامعه اصحاب رسانه افکار عمومی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت تشکل‌های اسلامی اساتید، دانشجویی و بسیج دانشجویی و حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دومین پنل دانشگاهی در قالب کرسی علمی ـ ترویجی ویژه تبیین تحولات فلسطین اشغالی با عنوان «تبیین ابعاد حقوقی و اقتصادی تحولات فلسطین اشغالی» در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت در این نشست با بیان مطالبی به تحولات اخیر غزه و عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ را شاکریم که خون‌های پاک شهیدان ما در جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق با عملیات تنبیهی رزمندگان غیور و حماسه‌ساز سپاه اسلام ثمر داد و با فروپاشی هیمنه پوشالی و بازدارندگی تزئینی و تارعنکبوتی ارتش صهیونیستی، شکستی تاریخی و راهبردی برای اشغالگران ثبت و یوم‌الله دیگری در تاریخ میهن رقم خورد.

غلامرضا شعبانی‌نیا افزود: بدون تردید، یکی از مشوق‌های ارتکاب گسترده این جنایات از سوی رژیم اشغالگر، بی‌کیفر ماندن آمران و عاملان جنایات ارتکابی است و رژیم اشغالگر با احساس مصونیت در قبال بی عملی و انفعال جامعه بین‌المللی، مستمراً به ارتکاب شدیدترین جنایات بین‌المللی مشغول بوده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به مناسبات میان حقوق و سیاست و پرداختن به همه جنبه‌ها و ابعاد مختلف موضوع تأکید کرد و گفت: لازم است به اهمیت توجه به آرمان‌خواهی و مقاومت مردم فلسطین در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و نقش و جایگاه حقوقدانان، به‌خصوص حقوقدانان مسلمان در حمایت و انعکاس وضعیت کودکان، زنان و محکومیت عدم رعایت حقوق بشر در غزه پرداخته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت تبیین کرد: نقش دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی با هدف آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، کینه‌توزی‌ها و توطئه‌پراکنی‌های دشمنان این نظام شکوهمند بیشتر از اقشار دیگر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم در این نشست ضمن خیرمقدم و قدردانی از اقدام تلافی‌جویانه عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله پهپادی و موشکی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، آن را غرورآفرین دانست.

سیروس فارسی بیان کرد: ظلمی که نسبت به زنان و کودکان مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد و از سویی جسارت رژیم صهیونیستی به خاک ایران در سوریه غیرقابل بخشش بود که باید به آن پاسخ داده می‌شد.

استاد گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم ضمن تبیین ماهیت جنگ غزه به‌عنوان یک مخاصمه مسلحانه بین‌المللی، به این جنگ به‌عنوان یک جنگ نامتقارن اشاره کرد.

علی زارع توضیح داد: باید ابعاد مختلف این مخاصمه را به‌خصوص از حیث حق بر جنگ و حق در جنگ، حقوق و تکالیف طرفین به‌‌خصوص در وضعیت اشغال و نقش سازمان ملل متحد در این موضوع مورد توجه و تحلیل قرار داد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم به تشریح کارآمدی و نقاط قوت و ضعف حقوق بین‌الملل در مواجهه با جنگ غزه اشاره کرد و ضمن تبیین جنایات بین‌المللی ارتکابی و انفعال اولیه حقوق بین‌الملل در واکنش به این جنگ عنوان کرد: تصویب قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در این زمینه، دستاورد قابل توجهی برای حقوق بین‌الملل است.

قهرمان سلوکی‌نژاد همچنین بر ضرورت اتحاد و همبستگی کشور‌های اسلامی در مواجهه با توطئه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

به گزارش آنا، مسعود رودکی معاون آموزشی، معصومه عمادی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، میثم حیدری عضو شورای اسلامی شهر مرودشت و عباس زارعی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود