Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@10:44:10 GMT

یک توصیه از شهید، ولی الله محمدی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۲۱۸۲

یک توصیه از شهید، ولی الله محمدی

ولی الله پس بعد از گذراندن ۶ ماه حضور در جبهه، به بیمارستان رفت و به علت عمل آپاندیس بستری شد. سپس خواست تا دوباره به جبهه برود، ولی دکتر‌ها اجازه ندادند. او هم مشغول به تحصیل شد تا این که دوباره عازم جبهه شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ولی‌الله محمدی در بهار ۱۳۴۷ متولد شد. او در سن ۶ سالگی به مدرسه رفت و با نمرات عالی دوران دبستان را سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان دوران کودکی نماز می‌خواند و در ماه مبارک رمضان در حالی که روزه برای او واجب نبود، روزه می‌گرفت.

در سن ۱۱ سالگی بود که شورش‌های مردم علیه رژیم شاه آغاز شد، او هم همراه مردم در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد تا آن که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. وقتی که بسیج و پایگاه‌های مقاومت تأسیس شد او همواره در مراکز بسیج شرکت می‌کرد. شب‌ها به پاسداری از شهر و پایگاه‌ها مشغول بود و روز به درس خواندن می‌پرداخت.

در دوران جنگ تحمیلی همواره در تلاش بود که به جبهه برود. با سعی و کوشش زیاد از پدر و مادر رضایت گرفت و از طرف مدرسه به مدت ۶ ماه عازم جبهه شد. مادر و پدر شهید به علت کمی سن وی، با رفتن او به جبهه مخالفت می‌کرد، اما او به اصرار زیاد عازم جبهه شد.

ولی الله پس بعد از گذراندن ۶ ماه حضور در جبهه، به بیمارستان رفت و به علت عمل آپاندیس بستری شد. سپس خواست تا دوباره به جبهه برود، ولی دکتر‌ها اجازه ندادند. او هم مشغول به تحصیل شد تا این که دوباره عازم جبهه شد.

او هر بار که به مرخصی می‌آمد مجروح بود. همیشه روی زمین می‌خوابید؛ هرگاه که مادرش می‌خواست زیر او تشک پهن کند، اجازه نمی‌داد و می‌گفت: «رزمندگان در جبهه روی زمین می‌خوابند.».

ولی الله محمدی در عملیات‌های بسیاری از جمله کربلای ۱و۲و۵ شرکت کرد و حماسه‌هایی از خود به جا گذاشت تا سرانجام در عملیات تکمیلی «کربلا۵» در شلمچه به شهادت رسید.

ولی الله در بخشی از وصیتش خواسته است: «ای امت حزب الله با ایثار و از خود گذشتگی و رزمندگکان اسلام را یاری کنید و همیشه به هوش باشید و تمام توطئه‌های دشمنان و منافقان را خنثی کنید و از فعالیت ستون پنجم جلوگیری کنید و شایعه پراکنی‌ها و نفاق افکنی‌ها را در نطفه خفه کنید و از چند دستگی و گروه بازی بپرهیزید و فقط در خط امام باشید.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس شهدای جنگ تحمیلی هشت سال جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس عازم جبهه شد ولی الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است