Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه از سال گذشته تاکنون 2783 پرونده درخواست تخلیه منازل اجاره ای در شعب شورای حل اختلاف استان تشکیل شده که از این تعداد 811 پرونده به سازش منتهی شده است.

منوچهر فتاحی در نشستی خبری که امروز(پنجم تیر) به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، بااشاره به اختلافات این روزهای برخی موجرین و مستاجرین، اظهارکرد: یکی از مشکلات و معضلات کنونی جامعه بحث اختلافات بین موجرین و مستاجرین به واسطه بالا رفتن اجاره خانه  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فتاحی ادامه داد: سال گذشته به دنبال تاثیرات منفی که شیوع بیماری کرونا بر بسیاری از کسب و کارها گذاشته بود، مصوبه ای تحت عنوان "حمایت از خانوارها در زمینه اجاره املاک مسکونی" به تصویب رسید که هدف آن حمایت از مستاجرین بود و طبق آن برای شهر تهران 25 درصد و برای شهرستانها 20 درصد افزایش اجاره بهای منزل در نظر گرفته شده و مقرر شده بود اجاره نامه مستاجرین برای مدت یک سال دیگر با در نظر گرفتن برخی استثنائات تمدید شود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: امسال نیز مصوبه ای در سران قوا مصوب شده که البته هنوز مکانیزم اجرایی آن به استان ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن ما نیز در شورای حل اختلاف ساز و کارهای اجرایی آن را پیاده خواهیم کرد.

وی به آماری هم از شکایاتی که در این زمینه در شوراهای حل اختلاف استان وارد شده اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون یکی از بیشترین پرونده های ما در شعب شورا درخواست تخلیه منزل از سوی موجرین بوده است.

فتاحی اظهار کرد: طی این مدت 2783 پرونده درخواست تخلیه منازل اجاره ای داشته ایم که از این تعداد به 2707 پرونده رسیدگی شده  و 811 فقره پرونده به سازش رسیده است.

وی در ادامه سخنانش به ارائه گزارش عملکرد شعب شورای حل اختلاف استان طی یکسال گذشت پرداخت و اظهارکرد: طی بازه زمانی یکسال گذشته 137 هزار و 394 فقره پرونده وارد شعب شوارهای حل اختلاف استان شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده 94 هزار و 107 فقره پرونده قابلیت سازش داشته اند که در نهایت 38 هزار و 480 فقره آن به سازش رسیده است، بنابراین طی این مدت 41 درصد از پرونده های ما به سازش منتهی شده که در تلاشیم با غالب کردن گفتمان سازش بین مردم، امسال آن را به 50 درصد برسانیم.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمانشاه  تعداد پرونده های مختومه در شعب شورای حل اختلاف استان طی یکسال اخیر را 137 هزار و 768 هزار فقره اعلام کرد.

وی در ادامه در تشریح وضعیت سازش در پرونده های قتل در کرمانشاه هم عنوان کرد: زمانی که قتلی اتقاق می افتد، تنها قاتل و مقتول درگیر نمی شوند، بلکه طیف وسیعی از افراد را درگیر خود می کند و حتی گاهی کار به اختلافات طایفه ای می رسد و اهالی یک روستا مجبور به ترک روستای خود می شوند.

فتاحی ادامه داد: در پرونده های قتل با افرادی بسیار عصبانی مواجه هستیم که دعوت آنها به سازش کار بسیار سختی است و مجاهدت زیادی را می طلبد، با این وجود در سال 1400 ستاد صبر شورای حل اختلاف استان کرمانشاه موفق شد 21 پرونده قتل را به سازش برساند که این آمار در سه ماهه ابتدایی امسال 9 فقره بوده است.

وی تعداد کل پرونده های قتل به سازش رسیده در استان کرمانشاه را از سال 1391 تاکنون 143 فقره اعلام کرد و گفت: با توجه به موفقیت هایی که برخی صلح یاران ما در به سازش رساندن چنین پرونده هایی داشته اند، از آنها برای سازش در پرونده های قتل سایر استان ها هم استفاده می شود.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هم سازش در تعدادی پرونده قتل دیگر در دستورکار قرار گرفته، اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم پرونده های بیشتری را به سازش برسانیم، دو شعبه ویژه قتل را در شورای حل اختلاف استان تشکیل داده ایم.

وی در ادامه از الکترونیکی شدن حدود 98 درصد از ابلاغ ها در شورای حل اختلاف استان خبرداد و گفت: تنها درصد کمی از ابلاغ ها دیگر الکترونیکی نیست که آن هم به  دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم در برخی مناطق دور افتاده استان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شوراي حل اختلاف حکم تخلیه موجر و مستاجر كرمانشاه سازش در پرونده قتل شورای حل اختلاف استان معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه پرونده های قتل سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزی و مراسم اعطاء ابلاغ صلح یاران و یاران صلح که با حضور معاون حل اختلاف دادگستری کرمان، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان برگزار گردید، بیان داشت:به همت صلح یاران استان تعداد ۱۱ پرونده قصاص، ۸۶ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۶۴ پرونده مالی و ۱۶۴ پرونده نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حادثه تروریستی کرمان ۲۶ دانش آموز شهید شدند، که این امر نشان از همراهی دانش آموزان و معلمین با انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش در جهت فریب دانش آموزان می‌باشد و سعی می‌کند با روش‌های گوناگون قشر‌های تاثیرگذار را از سنگر‌های دفاع اسلام دور کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: دو مقوله‌ای که در این جلسه مطرح است از ارزشمندترین مبانی دینی و ایرانی ما می‌باشد، یکی اهمیت به موضوع علم، تزکیه نفس و انسان سازی و دیگری موضوع صلح و سازش و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در بین مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از اختلاف بین دو نفر، به معنی بی عدالتی نمی‌باشد و درصورت تعدی به فرد دیگری، وی اختیار قصاص را دارد، اما در کنار این مطالب خداوند متعال مردم را به صلح دعوت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۴۱ هیات صلح در استان راه اندازی شده است، گفت: در قوه قضائیه با ایجاد شورا‌های حل اختلاف، صلح یاری و گذشت فرهنگسازی شده است و هیات‌های صلح در سال گذشته به توفیقات بسیاری دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی هیات صلح در اداره کل آموزش و پرورش اختلافات بین معلمان با یکدیگر و دانش آموزان به سازش ختم شود و نهایتا فرهنگ بخشش و‌گذشت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انشالا دانش آموزانی که ابلاغ صلح یاری دریافت کردند در مدرسه و خانه نیز همیار صلح باشند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای این نشست بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا از دانش آموزان و معلمان بودند که نشانگر این است آموزش پرورش زنده است و معلمان و دانش آموزان در خط انقلاب حرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به تعدادی از دانش آموزان و معلمان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ