Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید و واردات خودروهای اقتصادی متناسب با قدرت خرید مردم در دستور کار است.   به گزارش ایرنا، «سید رضا فاطمی‌امین» امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از نخستین خودروی کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار داشت: اوایل اسفندماه رییس‌جمهوری طی بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودر، فرامین هشت‌ماده‌ای صادر کرد که برخی از مفاد آن از جمله افزایش طول دوره گارانتی خودروها از ۳۶ به ۶۰ ماه از همان ابتدا اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان‌داشت: با این حال برخی دیگر از این فرامین به‌تدریج در حال اجراست که از آن جمله کاهش تعداد خودروهای ناقص باقی مانده در کف کارخانجات از ۱۷۰ هزار دستگاه در بهار پارسال به کمتر از ۴۲ هزار دستگاه در مدت مشابه امسال است.   فاطمی‌امین ادامه‌داد: در یک ماه اخیر دو خودروساز بزرگ کشور به رقم ۱۰۰ درصد عبور مستقیم خودرو دست یافتند که حاکی از وضعیت خوب تولیدات است.   وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزاشی ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال جاری، خاطرنشان‌کرد:‌ در سه ماهه نخست امسال خودروسازان ۹۸ درصد برنامه تولید را اجرایی کردند.   لزوم رو آوردن به پلتفرم‌های جدید   وزیر صمت تاکید کرد:‌ یکی از نکات مدنظر رییس‌جمهور، جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید است؛ پلتفرم‌های قدیمی زیادی در کشور وجود دارد که قابلیت توسعه محصول ندارند و اگر به دنبال دستیابی به کیفیت بالاتر تولیدات هستیم باید به پلتفرم‌های جدید روی بیاوریم.   وی ادامه‌داد: امروز شاهد رونمایی از خودروی «ری را» هستیم که روی پلتفرم تارا توسعه یافته و تولید شده است و این مساله نشان‌دهنده ظرفیت‌های تولید در خودروسازی کشور است.   فاطمی‌امین گفت: ‌این خودرو در اواخر شهریورماه پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های جاده‌ای، اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.   خبرهای خوب از بهبود کیفیت خودروها تا پایان امسال   وی خاطرنشان‌کرد: ‌همانطور که مشکلات تولید و تحویل خودرو و محصولات ناقص حل شده، محصولات جدید نیز به‌تدریج رونمایی خواهند شد و تا پایان امسال خبرهای خوبی درخصوص بهبود کیفیت خودروها خواهید شنید.   حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو   وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برای حذف قرعه کشی خودرو، باید شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یابد، امسال ۱.۵ برابر سال گذشته تولید خواهیم داشت و آیین‌نامه واردات خودرو هم در حال نهایی شدن است که این دو جریان سبب کاهش قرعه‌کشی تا پایان سال خواهد شد.   وی همچنین  از برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولیدی تا پایان سال خبر داد که به کاهش زیان خودروسازان منجر شده و بهبود فرآیند تولید را به دنبال خواهد داشت.   تولید خودرو متناسب با قدرت خرید مردم   فاطمی‌امین در ادامه اظهار داشت: برای سال‌ها پراید و تیبا نقیصه تولید خودروهای اقتصادی متناسب با قدرت خرید مردم را  رفع کرده بودند، اما امروز به معضلی جدی تبدیل شده و تولید خودروهای اقتصادی باکیفیت و سازگار با قدرت خرید آحاد مردم در دستور کار است.   وی بیان‌داشت: در آیین‌نامه واردات خودرو، مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده که از جمله آنها در نظر گرفته شدن سقف قیمتی و افزایش تدریجی داخلی‌سازی خودروها است.   تماشاخانه ببینید| تویوتا لندکروز مقاوم در برابر گلوله‌، نارنجک‌ و مین‌های زمینی ببینید| شیوه آموزش زنان اوکراینی برای جنگ با روسیه/ آن‌ها برای جنگ خیابانی آماده می‌شوند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خودروهای اقتصادی واردات خودرو قدرت خرید تولید خودرو فاطمی امین تا پایان قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد