Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:09:57 GMT

ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی استان تهران

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۵۱۱۷

ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی استان تهران

استاندار تهران در مورد سامان دهی ۳۸ لکه صنعتی استان گفت: مصوبه منحصربه‌فردی توسط دولت انجام شده که با اجرای آن ۳۸ لکه صنعتی استان تهران در قالب شهرک های صنعتی خصوصی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که این امر به نفع صنایع، محیط زیست، دولت و تولید کننده است.

به گزارش عصر یکشنبه ایران اکونومیست از استانداری تهران، محسن منصوری در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد ضمن تبریک هفته تولید و تجارت اظهار داشت: با دستور رییس جمهور، پیگیری معاون اول و جلسه با معاونت اجرایی و اعضای هیئت دولت به دستورالعمل متقن و کارشناسی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اصل این مصوبه مبنای محیط زیستی دارد و در عین حال واحدهای صنعتی کنترل پذیر و نظارت پذیر می شوند و می توانند از ظرفیت های قانونی و تسهیلات مربوط به شهرک های صنعتی استفاده کنند، همچنین مشکلات سایر شهرک های صنعتی نیز در قالب ستاد تسهیل و بازدیدهای دوره‌ای پیگیری می‌شود که گاهی به سراغ یک واحد تولیدی می رویم و گاهی مسئله در واحد بزرگتر مثل شهرک های صنعتی پیگیری می‌شود.

منصوری در مورد وضعیت سایر شهرک های صنعتی استان گفت: بیشتر شهرک های صنعتی در حوزه زیرساخت مشکلاتی دارند که در صدد رفع مشکلات آنها هستیم.

وی ادامه داد: شهرک شمس آباد از بزرگترین شهرک های صنعتی خاورمیانه است که با توجه به مجاورت با بازار تهران شرایط منحصر به فردی دارد و صنایع بزرگ و کارآمد در آن مستقر است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در بازدید سه ماه گذشته از این شهرک در قالب جلسه ستاد تسهیل با توجه به گلایه مندی تولیدکنندگان نسبت به راه های دسترسی و ورود خروجی شهرک، قول پیگیری داده بودیم؛ چراکه سرریز ترافیک هم برای تولیدکنندگان، و هم برای شهر حسن آباد مشکلاتی ایجاد کرده بود.

وی تاکید کرد: با اقدام جهادی در شرکت شهرک های صنعتی و قولی که داده بودیم کمتر از سه ماه پروژه به بهره‌برداری رسید و در این زمینه دو و نیم کیلومتر طول مسیر ورودی، با ۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و شش هزار تن آسفالت‌ریزی بهسازی شد که پروژه ۲۳ میلیارد تومان هزینه داشت و مسیر ورودی و خروجی شهرک استاندارد شد.

منصوری گفت: بهسازی نه و نیم کیلومتر مسیر  مجاور شهرک با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی و همچنین ساماندهی واحد صنفی حجاران با ۸ میلیارد تومان اعتبار انجام شده که امروز افتتاح می شود؛ ضمن اینکه آبرسانی به شهرک شمس آباد نیز پیگیری و انتقال آب ظرف دو ماه آینده انجام شود.

به گفته وی، عزم تمام مجموعه دولت گره‌گشایی از تولید است و حضور مسئولان در میان تولیدکنندگان باعث دلگرمی آنها می شود؛ بر همین مبنا دولت همه ظرفیت های خود را به نفع تولید به کار می گیرد.

شهرک صنعتی شمس آباد در محدوده شهرستان ری و در کیلومتر ۳۵ اتوبان تهران- قم خروجی شهر حسن آباد قرار دارد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت صنعت معدن و تجارت ، شهر تهران ، محسن منصوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شهر تهران محسن منصوری شهرک های صنعتی صنعتی استان شمس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است