Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: ابلاغ طرح یاریگران زندگی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آگاهی‌بخشی و ایجاد حساسیت اجتماعی در محیط‌ها و گروه‌های مختلف است و اصلی‌ترین هدف این طرح پیشگیری از ورود افراد و اقشار سالم جامعه به چرخه ویرانگر اعتیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن نظری افزود: نمایشگاه دائم پیشگیری از اعتیاد، با حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، شهرداری منطقه ۱۱ ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و با هدف ایجاد بستر مناسب اطلاع رسانی به شهروندان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه است، تلاش می‌شود با ارائه برنامه‌های اجرایی متنوع و فعالیت‌های جدید و همچنین تولید محتوای نوع‌آورانه متناسب با مخاطبان ضمن بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، ضریب دسترسی به امکانات آموزشی، تبلیغاتی و حمایتی تسهیل شود. علاوه بر آن جریان‌سازی و کارزار رسانه‌ای موثر علیه اعتیاد و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اعتیاد، صورت می گیرد.

 دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی بیان کرد: افزایش توانمندی و آگاهی‌ بخشی به همه مردم با استفاده از شیوه های نمایشگاهی، خدمات آموزشی و مشاوره ای، مهارت زندگی و اصول پیشگیری از اعتیاد، معرفی کتاب و نشریات مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در این نمایشگاه پیش بینی شده و در قالب آن  خدمات تخصصی به جامعه هدف به ویژه جوانان و نوجوانان با توجه به اوقات فراغت تابستانی آنها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل کاهش سلامت جسمی و روانی فقدان نشاط اجتماعی در گروه‌های هدف پر خطر است افزود: ایجاد نشاط با استفاده از فعالیت‌های متنوع ورزشی و هنری می‌تواند از گرایش جوانان به سوی مواد مخدر جلوگیری کند و در این برنامه سلسله فعالیت های ورزشی نیز پیش بینی شده است.

نظری گفت: نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد یاریگران زندگی به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و پیشگیری از اعتیاد برای شهروندان است.

 طبق برآورد دستگاه‌های متولی خراسان رضوی حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در استان خراسان رضوی زندگی می کنند که ۷ هزار نفر از آنها در مشهد ساکن هستند.

برچسب‌ها مشهد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد پیشگیری از اعتیاد مشهد پیشگیری از اعتیاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند