Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:01:27 GMT

مواد مخدر و سرقت دو جرم اصلی زندانیان زنجان است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۵۶۲۸

مواد مخدر و سرقت دو جرم اصلی زندانیان زنجان است

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین بنیادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: اگرچه  مواد مخدر اولین فراوانی جرم در زندانهای استان است اما ورود مواد مخدر به روش پرتابی از ناحیه  اسلام آباد به داخل زندان به صفر رسیده و اگر هم باشد، حدود یک درصد است.

وی با تاکید بر اینکه ورودی مواد مخدر به ویژه از طریق پرتاب از منطقه اسلام آباد زنجان به داخل زندان را بسته ایم، افزود: سرقت در رده بعدی جرائم در زندان های زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف امور زندان ها با اشاره به اینکه رضایت و رهایی از قصاص ۵ زندانی محکوم به قصاص نفس را جلب کردیم، افزود : تعدادی از آنها بدون گرفتن حتی یک ریال رضایت دادند و بعضی نیز به شرط گرفتن مبالغی، از قصاص محکومان گذشتند.

بنیادی با بیان اینکه خوشبختانه جرایم بند زنان زنجان آمار بالایی ندارد، گفت: در این بند محکومیت مالی، مواد مخدر و مشارکت در قتل هم داریم که بسیار محدود هستند.

وی  با اشاره به اینکه حدود ۱۵ نفر در بند زنان حضور دارند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ورودی بند زنان و نیز کانون اصلاح و تربیت زندان های زنجان بسیار کم است.

زندانی سیاسی و امنیتی در زنجان نداریم

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در خصوص وجود زندانی سیاسی در زندان های این استان هم گفت: در زندان زنجان اصلا زندانی سیاسی و امنیتی نداریم و خانم نرگس محمدی آخرین زندانی سیاسی در این زندان بود.

بنیادی  در ادامه با بیان اینکه مردم زنجان خیرین بسیار با ایمانی دارد، اظهار داشت: خیران نیک اندیش زنجانی در ماه رمضان امسال با کمک ۷ میلیارد تومانی خود، در کل کشور در جذب مشارکت های ستاد دیه رتبه اول را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان هر مبلغی که بابت آزادی زندانیان از سوی مردم کمک می شد، همان روز برای آزادی آنها هزینه و اختصاص می یافت تصریح کرد: در مجموع  ۶۷ نفر در ماه رمضان به کمک  ستاد دیه در زنجان آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر محکومان مالی جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری زیر ۵۰ میلیون نداریم و همگی آزاد شده اند.

بنیادی تعداد زندانیان مهریه در زندان های زنجان را هم حدود پنج نفر اعلام کرد.

وی در ادامه ایجاد اشتغال زندانیان را از برنامه ها و  اولویت های مهم امور زندان ها اعلام کرد و افزود : در راستای سیاست های تشویقی برای ایجاد اشتغال زندانیان هم، کارآفرینانی که داخل زندانها برای زندانیان اشتغال ایجاد کنند معاف از مالیات خواهند بود.

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان با اشاره به اقدامات حمایتی از خانواده‌های زندانیان هم گفت: معرفی به کمیته امداد ۹۳ مورد، ساخت و بهسازی منزل ۳ باب، طرح های حمایتی ۱۲۰ مورد و کمک های نقدی  به خانواده های زندانیان از طریق واریز به  کارت خانواده های آنها ۲ هزارو ۶۶۷ مورد به ارزش ریالی ۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال بود.

گروه های جهادی به ویژه در بخش بهداشت و درمان به یاری زندانیان بشتابند

مدیر کل امور زندانهای استان زنجان سرانه کمک ماهیانه به خانواده های زندانیان را به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی دعوت از گروه های جهادی به ویژه در بخش بهداشت و درمان برای کمک به زندانیان مخصوصا در حوزه دندانپزشکی را از جمله نیازهای ضروری زندانیان اعلام کرد و افزود: از رسانه ها انتظار داریم مانند همیشه با نقش‌آفرینی موثر خود در تشویق و ترغیب حضور جهادی کادر بهداشت و درمان در یاری به زندانیان، یاریگر امور زندان ها باشند.

برچسب‌ها آزادی زندانیان سازمان زندان‌ها زندانیان زن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزادی زندانیان سازمان زندان ها زندانیان زن آزادی زندانیان سازمان زندان ها زندانیان زن زنجان مدیرکل امور زندان ها زندانی سیاسی استان زنجان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،‌مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.
اسحاق ابراهیمی، با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.
رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟