Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:54:18 GMT

هدر رفت آب شرب در مشهد ۹ درصد است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۵۷۱۷

هدر رفت آب شرب در مشهد ۹ درصد است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در حال حاضر هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است و کمترین میزان نسبت به شهرهای بزرگ را دارد.

حسین اسماعیلیان امروز ۵ تیرماه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب استان که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال سختی در خصوص تامین آب شرب در پیش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از دو دهه است که در مشهد خشکسالی داریم. خشکسالی در دو سال اخیر با توجه به کاهش ۶۲ درصدی بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت بی سابقه بوده و تداوم آن در سال آبی جاری با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی شرایط ویژه به وجود آورده است. گذر از این شرایط با همراهی مردم و برنامه‌های پیش بینی شده فراهم خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که در بحث آب و فاضلاب انجام شده پیگیری‌ها به صورت ملی بوده است. ثمره تلاش‌ها در این زمینه در مصوبات سفر استانی رئیس جمهور با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و در مجموع  برای کلان شهر مشهد بیش از ۵هزار میلیارد تومان برای بخش آب و فاضلاب پیش بینی شد.بخشی از این اعتبار برای پروژه‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد تخصیص داده شده که هم اکنون نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به روند کاهشی اتفاقات آب طی چند سال اخیر در مشهد تصریح کرد: مجموعه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است. در حال حاضر هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است و کمترین میزان نسبت به شهرهای بزرگ را دارد. تلاش داریم این ۹ درصد کاهش یابد. ضمن اینکه هدر رفت آب در بخش توزیع به منظره از دست دادن آب نیست، زیرا آب به چرخه برمی‌گردد. این مساله از منظر اقتصادی مهم است.

اسماعیلیان تصریح کرد: ۸۰ درصد آب شرب بازچرخانی می‌شود و به چرخه منابع باز می‌گردد، حتی آب مصرفی هم وارد فاضلاب شده و به چرخه برمی‌گردد، اما در مورد روستاها وضعیت متفاوت است. تاسیسات روستاها به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز فعلی نیست.  ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت است که ۹۰ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۵ روستا نیز به صورت تانکری آبیاری خواهند شد.اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای روستاهای استان اعتبار تعیین شده و امید است ظرف دو سال آینده مشکلات در این حوزه مرتفع شود. منابع تامین آب روستاها عمدتا چاه‌ها هستند و در این راستا  اقدامات خوبی در مجتمع امام علی(ع) صورت گرفته است و خوشبختانه مشکل آب روستای فرخد نیز حل شده است.

وی ادامه داد: قطعی برق در تامین آب شرب تاثیرگذار است و از سال گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. هماهنگی در آن جلسات با شرکت توزیع برق صورت گرفت که امید است با مدیریت خوب مشکلات سال گذشته به وجود نیاید. آب یک منبع خدادادی و غیرقابل تولید و از طرفی اقلیم ما اقلیمی خشک است. پایین‌ترین سرانه مصرف آب مربوط به مشهد است و علت این است که پهنه‌بندی و مدیریت مصرف انجام شده است. در حال حاضر سرانه مصرف آب در مشهد در روز ۱۲۰ لیتر است که این میزان می‌تواند به ۷۰ لیتر کاهش یابد. تا زمانی که آب ارزش اقتصادی خود را پیدا نکند تاثیر لازم را نخواهد داشت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت آب و فاضلاب خشكسالي آب و فاضلاب آب شرب تامین آب هدر رفت ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟