Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@05:32:58 GMT

استقرار مديريت سبز در منطقه 4 پايتخت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۳۷۳۵

خبرگزاری آریا-شهردار منطقه 4 از اجرای طرح‌های زیست محیطی و برنامه ریزی برای استقرار مدیریت سبز در منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا،"محمدرضا پوریافر" با اشاره به اینکه رشد روزافزون زندگی شهرنشینی محیط زیست را تحتاستقرار مدیریت سبز در منطقه 4 پایتخت تاثیر قرار داده، گفت: مدیریت شهری منطقه 4 مطابق با ماده 26 و 55 برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران با عنوان کاهش میزان 10 درصدی سالانه مصرف انرژی و الزام معاینه فنی ساختمان‌های شهرداری، اجرای طرح‌های بهینه سازی خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این منطقه با اجرای طرح‌های راه اندازی مجدد آب گرمکن‌های خورشیدی در ساختمان‌ها و بوستان ها، همچنین احداث نیروگاه‌های خورشیدی 40 کیلو وات ساعت در ساختمان مرکزی در مرحله نخست و 10 کیلووات ساعتی اسکان کارگری پارک جنگلی غزال در این امر پیشقدم شد.
آقای پوریافر همچنین گفت: این اقدام با اهداف استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلایند ه‌های زیست محیطی در دستور کار امسال قرار گرفت.
وی در ادامه از اخذ معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌های منطقه مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی خبر داد که گام مهمی در حفاظت از محیط زیست و مصرف منابع انرژی به شمار می‌رود. شهردار منطقه 4 افزود: از دیگر فعالیت‌های ویژه به منظور بهینه سازی مصرف انرژی؛ تعویض لامپ‌های پرمصرف به کم مصرف و نصب سنسور در راه پله‌های منطقه، تعویض فلش تانک‌های پرحجم به کم حجم و هوشمندی سازی شبکه‌های سرمایشی و گرمایشی در تمام ساختمان‌های منطقه 4 است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت سبز منطقه 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری

 نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزئین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است