Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:27:31 GMT

این گیاه سیاه رنگ اضطراب را درمان می کند!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۶۱۷۴

این گیاه سیاه رنگ اضطراب را درمان می کند!

خواص سیاه دانه بسیار زیاد است و برای درمان بیماری‌های مختلفی در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیاه دانه از زمان‌های قدیم تا به کنون به عنوان داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری‌ها کاربرد دارد. شونیز نام دیگر سیاه دانه است و اغلب می‌توان در جنوب غربی آسیا و شهر‌هایی نظیر اصفهان و اراک در ایران از این گیاه تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواص سیاه دانه بسیار زیاد است و برای درمان بیماری‌های مختلفی در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس با ما همراه شوید و از خواص فوق العاده سیاه دانه بیشتر بدانید.

خاصیت‌های فوق العاده سیاه دانه

* سیاه دانه طبیعت گرمی داشته و به دلیل داشتن ماده‌ای موسوم به تیموکیتون دارای اثر ضد تشنجی است، تحقیقات نشان داده که این گیاه موجب تاخیر در زمان شروع تشنج و کاهش مدت آن می‌شود.
* برای کاهش نفخ شکم و دفع گاز‌های معده موثر است.
* هورمون‌های زنان را فعال کرده و زمان دوران قاعدگی را تنظیم می‌کند.
* زیاد کننده‌ی شیر مادران است.
* استفاده سیاه دانه همراه با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارشی می‌شود، در نتیجه ضد کرم است.
* برای تسکین درد رحم و پس از درد زایمان استفاده از مخلوط سیاه دانه آسیاب شده با عسل مفید است.
* غرغره کردن جوشانده سیاه دانه در سرکه باعث تسکین درد دندان و محکم شدن دندان‌ها می‌شود.


نحوه مصرف سیاه دانه

روزانه می‌توان یک یا ۲ گرم دانه از این گیاه را یا به صورت له شده با غذا و یا با چای و یا موارد دیگر استفاده کرد و از خواص سیاه دانه بهره‌مند شد. دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه برای هر روز حدود ۱ تا ۲ قاشق چایخوری می‌باشد.


طرز تهیه دمنوش سیاه دانه

ابتدا به اندازه یک لیوان بزرگ آب را بجوشانید و پس از جوش آمدن آب یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را به آن اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید دم بکشد، در صورت تمایل می‌توانید از عسل برای شیرین و خوش طعم شدن آن استفاده کنید.


ترکیب عسل و سیاه

ترکیب عسل و سیاه دانه بسیار آسان و در عین حال در طب سنتی فواید بی نظیری دارد. خواص سیاه دانه با ترکیب در هر ماده‌ای متفاوت است. یکی از این ترکیب ها، ترکیب سیاه دانه و عسل می‌باشد. سیاه دانه برای افرادی که دارای مزاج بلغمی هستند، مفید بوده و بلغمی بودن آن‌ها را از بین می‌برد.

ابتدا سیاه دانه را پودر می‌کنیم و بلافاصله با عسل مخلوط می‌کنیم تا اثر دارویی آن کم نشود، این ماده بدست آمده باعث می‌شود سلول‌های بتا که در بیماری‌های لوزالمعده در حال مردن هستند را تحریک کند. همچنین بدن افراد مسموم شده توسط سلاح‌های شیمیایی را پاک سازی کند. علاوه بر این‌ها میل کردن مقداری از این ماده بدست آماده باعث تسکین سر درد و درد جمجنه می‌شود.

نکاتی که درباره خواص سیاه دانه باید دانست!

کسانی که پس از سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می‌توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود بگذارند، با این کار می‌توانند از عطسه‌های پی در پی خلاص شوند و از خواص سیاه دانه به شکل معجزه آسا بهره ببرند.
جویدن سیاه دانه که در دهان با بزاق دهان ترکیب می‌شود باعث درمان زگیل می‌شود.
استفاده از بخور سیاه دانه در فصل پائیز در افراد مبتلا به سینوزیت هفته‌ای یکبار برای جلوگیری از تشدید سینوزیت آن‌ها کمک بسیاری خواهد کرد.


خواص سیاه دانه و تاثیرات شگفت انگیز آن

* باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
* برای درمان تب‌های سودایی و بلغمی مفید است.
* برای درمان سرماخوردگی‌های پی در پی تاثیر بسزایی دارد.
* برای تسکین سر درد‌های افراد مزاج سرد مفید هست.
* عفونت‌های ادراری را درمان کرده و برای مردانی که مبتلا به بیماری پروستات هستند، مفید و ادرار آور است.
* از خواص سیاه دانه می‌توان به درمان جوش‌های بلغمی اشاره کرد. به یاد داشته باشید که فقط برای جوش‌های بلغمی این خاصیت را دارد.
* برای درمان نفخ معده و دل درد‌های ناشی از آن مفید است.

* برای پیشگیری و درمان زخم معده تاثیر دارد.
* برای درمان انگل‌های روده و دستگاه گوارشی موثر است.
* سنگ کلیه و سنگ مثانه را از بین می‌برد.
* برای بیماری‌های پوستی و لک مفید می‌باشد.
* موجب افزایش شیر مادران شیرده می‌شود.
* برای افرادی که وقت زایمانشان فرا رسیده مفید بوده و باعث تسکین درد زایمان و مقاومت در برابر آن می‌شود.
* از ابتلا به سرطان و یا بیماری‌های مزمن به دلیل مدت زمان زیادی که خاصیت آن در بدن می‌ماند جلوگیری می‌کند.
* باعث از بین رفتن افسردگی وبرای افرادی که طبع گرمی دارند انرژی زاست.
* باعث کاهش عوارض دارو‌های شیمیایی که بر کلیه‌ها می‌شود.
* باعث درمان اضطراب و تپش‌های قلب تنظیم ضربان قلب می‌شود.
* برای درمان حساسیت و آسم مفید می‌باشد.
* برای درمان ریزش مو و مشکلات پوستی نیز مفید است.


سیاه دانه برای درمان و ترک اعتیاد!

تا به حال سیاه دانه توانسته است ۳۵ فرد معتاد را از این معضل نجات دهد، پس با مصرف روزانه از این ماده می‌توان کمک شایانی برای ترک افراد مبتلا به مواد مخدر کرد.
سیاه دانه دارای خواص بسیاری بوده که ما به تعدادی از آن‌ها در این جا اشاره کردیم امیدواریم این گیاه بسیار مفید را در برنامه غذایی خود قرار داده و از آن استفاده کنید.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس بیماری قلبی طب سنتی اضطراب ریزش مو سیاه دانه خواص سیاه دانه برای درمان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم

آفتاب‌‌نیوز :

برای اکثر بزرگسالان، مصرف حداقل 1000 میلی گرم کلسیم در روز توصیه می شود، اگرچه گروه های خاصی از جمله نوجوانان، زنان یائسه و افراد مسن تر به مقدار بیشتری نیاز دارند. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست سرشار از کلسیم هستند، اما منابع دیگری نیز وجود دارند.

 دانه‌ها

دانه ها از جمله کنجد، تخم کرفس و دانه های چیا و خشخاش از غنی ترین منابع کلسیم هستند. دانه ها همچنین پروتئین و چربی های سالم را تامین می کنند. به عنوان مثال، دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی هستند. دانه های کنجد نیز علاوه بر کلسیم، حاوی سایر مواد معدنی از جمله مس، آهن و منگنز است.

پنیر

بیشتر پنیرها منابع عالی کلسیم و پروتئین هستند. بدن کلسیم موجود در محصولات لبنی را راحت تر از منابع گیاهی جذب می کند. علاوه بر این، پنیرهای کهنه و سفت به طور طبیعی دارای لاکتوز کمی هستند و هضم آنها برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز آسان‌ تر است. یک بررسی نشان می دهد که افزایش مصرف لبنیات ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط باشد. بررسی دیگری نشان داد که مصرف منظم شیر و ماست با کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک مرتبط است. با این حال، پنیر پرچرب می تواند دارای چربی اشباع و کالری بالایی باشد. همچنین برخی از پنیرها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که مصرف آن ها را محدود می کند.

ماست

ماست از غنی ترین منابع کلسیم است. بسیاری از انواع ماست غنی از پروبیوتیک ها -انواعی از باکتری های مفید که می توانند به افزایش جذب مواد مغذی و بهبود عملکرد و ارتقا سلامت بدن از جمله سیستم ایمنی، دستگاه گوارش و قلب کمک کنند- می باشند. یک فنجان ماست حاوی کلسیم و مقدار زیادی فسفر، پتاسیم و ویتامین های B2 و B12 است. ماست های کم چرب اغلب حاوی کلسیم بیشتری هستند. اگرچه ماست یونانی منبع خوبی برای پروتئین است، نسبت به ماست معمولی کلسیم کمتری دارد. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف منظم ماست با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

ساردین و ماهی سالمون کنسرو شده

ساردین و ماهی سالمون کنسرو شده به لطف استخوان های خوراکی خود از غنی ترین منابع کلسیم هستند. این ماهی های چرب همچنین پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می کنند که می توانند از سلامت قلب، مغز و پوست حمایت کنند. در حالی که غذاهای دریایی ممکن است حاوی جیوه باشند، ماهی های کوچکتر مانند ساردین میزان کمی جیوه دارند. علاوه بر این، ساردین و سالمون هر دو دارای سطوح بالایی از سلنیوم هستند که می تواند از مسمومیت با جیوه جلوگیری کند.

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از فیبر، پروتئین و ریزمغذی ‌ها از جمله آهن، روی، فولات، منیزیم و پتاسیم هستند. برخی از انواع لوبیا مثل لوبیا سفید حاوی مقادیر مناسبی کلسیم نیز می باشند. سایر انواع لوبیا و عدس دارای مقدار کمتری کلسیم هستند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف لوبیا می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد