Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت از مستأجران
سیدمرتضی مدنی فدکی در تشریح مصوبه جدید تنظیم بازار که در حمایت از مستأجران و در راستای کاهش دلالی‌ها و اجاره‌بهای بالای بی‌ضابطه آن صادر شده، در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، بیان کرد: با پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی و در جهت ساماندهی بهای رهن و اجاره واحدهای مسکونی در شهرها با توجه به نوسان‌های غیرمنطقی که در این زمینه شاهد بودیم، ستاد تنظیم بازار موضوع را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از همین رو مصوب شد مالکان واحدهای مسکونی که در اجاره دیگران قرار دارد، مکلف‌اند در کلانشهرها و در هنگام تمدید قرارداد اجاره فقط تا میزان ۲۵درصد به رقم قرارداد سال گذشته اضافه کنند.
این رقم برای شهرهای کم‌جمعیت مانند تربت‌حیدریه و... تا سقف ۲۰درصد قابل افزایش است و نه بیشتر، از همین رو اعلام می‌کنم در صورتی که خلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری که مدتی یک ساله دارد، رفتار شود با قاطعیت برخورد تعزیراتی را شاهد خواهند بود.
برهمین اساس به اتحادیه املاک مشهد و دیگر شهرهای استان اعلام شده موضوع را به تمامی واحدهای صنفی تحت امرشان اعلام و با آن‌ها اتمام‌حجت کنند. اگر گزارش تخلفی در این زمینه به تعزیرات حکومتی واصل شود متصدی واحد املاکی متخلف، طعم جریمه، پلمب و برخورد قاطع تعزیرات حکومتی را خواهد چشید.
وی ادامه داد: اگر در جایی هم مالک واحد اجاره‌ای بنا به دلایلی نظیر فروش و یا در اختیار فرزندان قرار دادن واحد مذکور درخواست تخلیه واحدی را داشته باشد، ابتدا موضوع در شورای حل اختلاف مطرح و با تأیید آن‌ها این اقدام صورت خواهد گرفت.

عزم جدی در برخورد با تخلفات پزشکی
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه رسیدگی به تخلفات پزشکی هم عزم جدی داریم. تا به امروز هم با پزشکان متخلف برخوردهای قاطعی صورت گرفته است. به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم بیماران جز درد بیماری مشکل دیگری را هم تحمل کنند. ماجرای زیرمیزی گرفتن عده‌ای معدود هم که درمان را به شرط تحویل سکه طلا و یا وجه نقد انجام می‌دهند در دستور کار و پیگیری قرار داده ایم. چندین سرنخ هم به دست ما رسیده که به جد آن‌ها را دنبال خواهیم کرد. اگر نظام پزشکی مشهد پیش از ورود ما ماجرا را حل کرد که هیچ، در غیر این صورت به تخلف برسیم برخورد ما مانند چند پرونده گذشته سخت و عبرت‌آموز خواهد بود. لغو پروانه فعالیت متخلفان یکی از راه‌های برخورد است.
سیدمرتضی مدنی فدکی تصریح کرد: همان‌طور که در گذشته هم به این موضوع اشاره شده، افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی کمک بسیار خوبی برای برخورد قاطع با متخلفان و بازدارندگی از وقوع تخلفات کرده است. در گذشته یک متخلف صنفی تا پنج مرتبه مورد اعمال قانون قرار نمی‌گرفت؛ نصب پارچه و پلمب را نمی‌دید، اما در قانون جدید این‌گونه نیست به محض مشاهده تخلف امکان اجرای هر دو شیوه تعزیری وجود دارد. در گذشته حین رسیدگی به یک تخلف صنفی، نماینده صنف و صمت هم در جلسه حضور پیدا می‌کردند و هیئت مذکور تشکیل می‌شد که اگر یک روز یکی از این افراد نمی‌آمدند دادرسی به تأخیر می‌افتاد، اما اکنون فقط رئیس شعبه به تنهایی اعلام نظر و رأی را صادرمی کند و هیچ نهادی حق اعتراض به آرای صادره را ندارد و اجازه ورود به موضع هم داده نشده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: امروزه اگر دستگاهی در امر پیگیری و نظارت بر بازار کوتاهی کند، صبر نمی‌کنیم تا آن‌ها اقدام کنند، بلکه به سرعت تیم‌های گشت سیار تعزیرات حکومتی وارد عمل خواهند شد. در حال حاضر بیشتر رئیس شعبه‌های تعزیرات حکومتی به یک نیروی میدانی تبدیل شده‌اند و با گشت سیار به صورت چرخشی در بازار حضور پیدا می‌کنند. این ماجرا فشار زیادی روی همکاران ما وارد کرده است اما آن‌ها برای آرامش بازار و خدمت به مردم پای کار ایستاده‌اند.
همین رویه موجب شد تا از نظر اجرای احکام تعزیرات حکومتی، خراسان رضوی در حوزه وصول جرایم و اجرای آن‌ها جزو سه استان نخست در کشور باشد.

وصول ۱۰۰ میلیارد تومانی جریمه در سه ماه
مدنی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۸هزارو ۸۳۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده و از این تعداد ۱۷هزارو ۷۷۰ پرونده هم مورد رسیدگی قرار گرفته است.  خروجی رسیدگی به این پرونده‌ها منجر به صدور رأی محکومیت ۲هزارو ۴۰۰ میلیارد ریالی برای متخلفان شد که این رقم بی‌سابقه  است. این موضوع نشان از تلاش تعزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان دارد.
در گذشته ۷۰درصد صدور پرونده‌ها به حوزه بازار و خرده‌فروشی‌ها معطوف شده بود که با پیگیری‌های تعزیرات حکومتی این رویه تغییر کرد و حالا نظارت بر رفتار و تحرکات تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و... در دستور کار قرار دارد. این همان خواسته مردم نیز است که برخورد با دانه‌درشت‌ها نام داشت.
وی بیان کرد: از۱۷ هزار و ۷۷۰ پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته هم تعداد ۱۲هزارو ۷۰۰ فقره آن در مرحله اجرای حکم قرار گرفت که بر همین اساس و تاکنون درحدود ۱۱ هزار پرونده رأی آن اجرا و منجر به وصول حدود ۱۰۰ میلیارد تومان جریمه شده است.
بیشترین پرونده‌های تنظیم شده توسط بازرسان اتاق اصناف تهیه و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. از ابتدای سال جاری بیش از ۱۶۰ مورد رأی نصب پارچه و پلمب واحد صنفی متخلف اجرا شده که بیشترین آن‌ها یعنی در حدود ۸۰‌مورد آن متعلق به نانوایی‌ها بود. از سوی دیگر عدم نصب برچسب قیمت در فروشگاه‌ها بیشترین تنظیم پرونده‌ها را داشته و پس از آن‌ها هم گران‌فروشی،عدم رعایت بهداشت و کم‌فروشی در رتبه‌های بعدی کشف تخلف قرار داشتند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: املاک تنظیم اجاره نامه ها مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تعزیرات حکومتی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: در گشت مشترک اداره صمت و و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6090727

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد