Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رسول سواری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان رتبه اول کشور را درزمینهٔ احداث تصفیه‌خانه‌ها در بین شهرک‌های صنعتی کشور دارد و استان‌های دیگر با اختلاف در رده‌های بعدی قرار دارند .
وی خاطرنشان کرد:  احداث تصفیه‌خانه‌های شهری و صنعتی در کشور ما تجربه جدیدی است که نیازمند توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سواری با اشاره به اینکه فعالیت‌های عملیاتی و تئوریک شهرک‌های صنعتی در  اصفهان در این زمینه بیشتر از استان‌های دیگر است بیان کرد: خروجی این حجم از فعالیت و تجربه می‌تواند یک فعالیت دانش‌بنیان تبدیل شود.
وی  اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری در شهرک‌های صنعتی ازجمله ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بدین سبب  ۶۶ شاخص ازنظر زیرساخت‌های نرم‌افزاری در حوزه صنایع کوچک وجود دارد که حمایت‌های نرم‌افزاری از واحدهای صنعتی انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: هزینه چندانی درزمینهٔ نرم‌افزاری در شهرک‌های صنعتی انجام نمی‌شود و حدود چهارتا پنج درصد بودجه این شرکت  را دربرمی گیرد.
سواری گفت: ۹۵ درصد هزینه‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان سخت‌افزاری است  و با توجه به پیچیدگی موضوعات و تخصصی بودن این حوزه برای ما دارای اهمیت است.
وی تصفیه‌خانه‌ها را به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در ایجاد شهرک‌های صنعتی دانست و گفت :  امروز با توجه به بحران آب در کشور و به‌ویژه در این استان، ایجاد تصفیه‌خانه‌ها و استحصال آب جذابیت جدید و بیشتری پیداکرده و در صورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های تکمیلی، توجه شرکت‌های خدماتی به آن‌ها معطوف می‌شود.
وی بابیان اینکه تصفیه‌خانه‌ها در اولویت اول ما قرار دارد اضافه کرد: تصفیه‌خانه‌های تکمیلی برای شرکت شهرک‌های صنعتی ازنظر فنی و اقتصادی توجیه دارد و به‌طورقطع شرکت‌های خدماتی هم در این حوزه ورود پیدا خواهند کرد.
به گزارش ایرنا ، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک صنعتی عملیاتی شده و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک‌های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصفیه خانه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصفیه خانه وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصفیه خانه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس