Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از مستاجران می‌گویند بیش از نیمی از درآمد خود را مجبور به پرداخت اجاره بها هستند و پرداخت این مبلغ اجاره در توانشان نیست.

برخی دیگر هم می‌گویند برای کاهش هزینه هایشان مجبور به کوچ به روستا‌ها شده اند تا مبلغ کمتری را بابت اجاره بها پرداخت کنند.

از طرفی برخی افراد متقاضی دریافت تسهیلات در بخش مسکن از همکاری نکردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید محمدرضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در این باره گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بود دولت یک میلیون واحد مسکونی بسازد، اما در عمل ۴۰۰هزار واحد ساخته شد و این کمبود مسکن موجب برهم خوردن تعادل در بخش عرضه و تقاضا و همچنین افزایش نرخ مسکن و اجاره بها شد.

اوگفت: به همین دلیل دولت سیزدهم توان خود را برای ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی گذاشته است و افراد واجد شرایط می‌توانند از طرح جهش مسکن ملی استفاده کنند.

سید النگی می‌گوید: برای برطرف کردن مشکل افزایش اجاره بها دولت اقدام به ارائه تسهیلات در شهر‌های بزرگ تا سقف ۱۰۰میلیون تومان، مراکزاستان‌ها ۷۰میلیون تومان و سایر شهر‌ها تا ۴۰میلیون تومان کرده است.

او گفت: نرخ بهره این تسهیلات ۱۸ درصد است، اما دولت پنج درصد این بهره را به بانک‌ها پرداخت می‌کند و افرادی که وام ودیعه مسکن را دریافت کرده اند بهره ۱۳ درصدی را می‌پردازند.


به گفته سیدالنگی در استان گلستان دو هزار و ۸۸۶ نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند و ۹۰ درصد آن‌ها این وام را دریافت کردند.

او گفت: در بخشی دیگر دولت برای تامین مسکن مقرر شده سالی ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های گلستان و با تامین زمین بسازد.

سیدالنگی می‌گوید: دولت برای کنترل مبلغ اجاره بها در شهر‌ها با کمک مجلس افزایش بیست درصدی مبلغ اجاره بها را تصویب کرده است و اجرای درست این قانون در مبایعه نامه‌هایی که در مشاورین املاک به ثبت رسیده است قابلیت پیگیری دارد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات دولت برای کمک به موضوع اجاره بها مسکن اجاره‌ای ۹۹ ساله است تا از طریق کمیته امداد به زوج‌های جوان کمک شود.

سیدالنگی درباره همکاری نکردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن گفت: تمام بانک‌ها موظف شده اند تا ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش تسهیلات درحوزه مسکن اختصاص دهند و در استان هم شورای هماهنگی بانک‌های استان پای کار آمده و تاکنون گزارشی از تخلف بانک‌ها به دست ما نرسیده است.

ثبت نام ۹۰ هزار گلستانی برای دریافت مسکن ملی

ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان درباره ساخت مسکن ملی در گلستان گفت: در طرح مسکن ملی حدود ۹۰ هزار گلستانی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸ هزار نفر متقاضی مسکن شهری و ۲۲ هزار متقاضی دریافت مسکن روستایی بودند.

ملک می‌گوید: پالایش ۹۰ درصد متقاضیان انجام شده است و واجدین شرایط در مرحله احراز هویت هستند.

او گفت: اولین گام ساخت مسکن ملی در استان مربوط به تامین زمین بوده و تاکنون ۲۳۰ هکتار زمین تامین شده است.

ملک می‌گوید: با حضور معاون اجرایی بنیاد مستضعفان مقرر شد ۶۰ هکتار از اراضی بنیاد در استان به مسکن ملی اختصاص داده شود.

او گفت: ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شهر‌ها یکی دیگر از اقدامات برای ساخت مسکن در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان درباره وضعیت مسکن مهر ناتمام در گلستان گفت: تعدادی پرونده باز مسکن مهر در استان وجود دارد که فاقد متقاضی بوده و دولت وقت تصمیم گرفت به نام خود مالک واگذار کند.
ملک می‌گوید: ساخت حدود هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در استان متوقف شده است و مقرر شده دولت برای تکمیل این واحد‌ها تبدیل تسهیلات مسکن ملی را لحاظ کند و فرصت خوبی برای تکمیل این واحدهاست.

او گفت: افرادی که متقاضی دریافت مسکن ملی شده اند در مرکز استان مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله (۲ سال تنفس و ۱۸ سال مشارکت مدنی) دریافت می‌کنند.

ملک درباره همکاری نکردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات گفت: ممکن است دلیل پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک‌ها دلایلی همچون کندی اینترنتی و بسته بودن سامانه باشد، اما اگر فردی چندین بار به بانک عامل مراجعه کرد و بانک از پرداخت تسهیلات طفره رفت حتما موضوع را به ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها گزارش کنند تا پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی افزایش اجاره بها مسکن مهر پرداخت تسهیلات میلیون تومان هزار واحد اجاره بها ساخت مسکن مسکن ملی مسکن مهر بانک ها او گفت شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟