Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:38:07 GMT

زمان پیش ثبت نام اربعین ۱۴۰۱؟

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۷۶۷۲

پیش‌ثبت‌نام متقاضیان تشرف به اربعین سال جاری از ۱۰ تیرماه جاری از طریق سامانه سماح آغاز می‌شود. البته پیش‌ثبت‌نام به معنای اعزام قطعی به عراق در ایام اربعین نیست. ناطقان: امسال با برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین و موافقت دولت عراق، زائران کشورمان بدون اعمال سهمیه‌بندی و همچون سال‌های قبل از کرونا، به زیارت اربعین مشرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور کشورمان به برنامه‌ریزی به منظور سهولت تردد زائران اربعین اشاره کرده است.

آغاز پیش‌ثبت‌نام اربعین از ۱۰ تیرماه

پس از تلاش به منظور برپایی باشکوه اربعین حسینی با حضور زائران ایرانی، سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین، پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان سفر اربعین را در دستور کار قرار داد و مقرر شد تا به منظور آمادگی برای حضور زائران کشورمان، پیش‌ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۱ را از ۱۰ تیرماه آغاز کند.


بر همین اساس، پیش‌ثبت‌نام سفر اربعین سال جاری از ۱۰ تا ۳۱ تیرماه در سامانه سماح انجام می‌شود. البته پیش ثبت‌نام از متقاضیان این سفر معنوی، به منزله ثبت‌نام قطعی نیست و برای مسؤولان اعزام تعهدی مبنی بر قطعی شدن ثبت‌نام و اعزام ایجاد نمی‌کند. چرا که با توجه به وضعیت کرونا و سایر بیماری‌ها در جهان، در صورتی که عراق به عنوان میزبان، محدودیتی برای اربعین امسال اعلام کند، ستاد اربعین هم موظف به عملیاتی کردن آن است.

ثبت‌نام قطعی اربعین از بین افرادی که پیش ثبت‌نام کردند، انجام می‌شود

علاوه بر این، اگر تا زمان اعزام زائران به عراق در ایام اربعین، مسؤولان عراقی محدودیتی در تعداد زائران اعمال کنند، ثبت‌نام قطعی از بین افرادی که پیش ثبت‌نام کرده‌ بودند، انجام می‌شود.

همچنین به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، ستاد اربعین با هماهنگی وزارت بهداشت تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا را الزامی کرده است که البته هنوز وضعیت واکسیناسیون به صورت قطعی از سوی مسؤولان عنوان نشده و حتی ممکن است تزریق ۳ دُز واکسن کرونا مورد نظر قرار گیرد. چرا که پیش از این نیز نمایندگان وزارت بهداشت در ستاد اربعین تزریق ۳ دُز واکسن را الزامی دانسته و نسبت به آن تأکید داشتند.

‌افرادی که امسال امکان ثبت‌نام برای‌ تشرف به زیارت اربعین را ندارند

‌همچنین بر اساس نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی از افراد به دلیل شرایط خاص در ایام اربعین،‌ از تشرف به این سفر منع شده‌ و مسؤولان از آن‌ها می‌خواهند که از ثبت‌نام برای اربعین ۱۴۰۱ بپرهیزند؛ به طوری که بیماران دیابتی با زخم یا عفونت اندام، بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشنای ۲۵۰ و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان در حال درمان، بیماران مبتلا به آسم یا COPD شدید و یا کنترل نشده از این دسته افراد هستند. افرادی نیز که بر اساس نظر پزشک دارای بیماری واگیردار هستند یا تست کرونای آنها مثبت شده است، از زیارت اربعین امسال منع شده‌اند.‌

 در اربعین سال گذشته با توجه به وضعیت کرونا سهمیه ایران حدود ۶۰ هزار نفر از سوی عراق اعلام شد که در نهایت با توجه به خیل عاشقان حسینی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند. امسال با توجه به لغو ‌ویزای عراق برای سفرهای زمینی و هوایی، تعداد زائران بیشتر خواهد بود. اما به نظر می‌رسد به منظور ساماندهی زائران، در ایام اربعین اخذ ویزای عراق الزامی باشد که البته ویزا به صورت رایگان صادر خواهد شد. منبع: مشرق برچسب ها: پیش ثبت نام ، اربعین1401 ، اعزام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیش ثبت نام اربعین1401 اعزام ایام اربعین پیش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!

تین نیوز

مسئولان عراقی زمان افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا را اعلام کردند. فرودگاه کربلا را انگلیسی ها می سازند و فرانسوی ها نیز طراحی آن را انجام دادند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از IraqiNews.com، مقامات محلی استان کربلا روز پنجشنبه اعلام کردند که فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال 2025 افتتاح خواهد شد. روزنامه السابه دیلی، روزنامه رسمی عراق به نقل از فرماندار کربلا توضیح داد که ساخت فرودگاه این شهر مقدس در حال حاضر با پیشرفت خوبی همراه است.  

نسیف الخطابی فرماندار کربلا تاکید کرد که این استان عراق سالانه میلیون ها بازدید کننده خارجی به خصوص در مناسبت های مقدس مانند سفر اربعین دارد و وهم اکنون شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه های آموزش، بهداشت و خدمات است. 

این مقام عراقی پیشرفت تکمیل فرودگاه بین المللی کربلا را بیش از 75 درصد اعلام  کرد. ساخت فرودگاه در کربلا توسط یک شرکت بریتانیایی و طراحی آن نیز توسط یک شرکت فرانسوی انجام گرفته است که پس از تکمیل منعکس کننده میراث اسلامی و فرهنگی این منطقه از عراق خواهد بود. 

فرماندار کربلا خاطر نشان کرد که باند فرودگاه تکمیل شده است و سالن های ورود و خروج نیز به زودی تکمیل خواهد شد. او افزود که فرودگاه بین المللی کربلا به رشد اقتصادی استان کمک خواهد کرد و آن را به یک مقصد توریستی تبدیل خواهد کرد. 

این پروژه در چهار مرحله انجام خواهد شد. ظرفیت فرودگاه در فاز اول به سه میلیون مسافر در سال، 6 میلیون مسافر در فاز دوم، 18 میلیون مسافر در فاز سوم و در مرحله نهایی به ظرفیت جابجایی 20 میلیون مسافر در سال خواهد رسید. فرودگاه بین المللی کربلا مابین شهرهای نجف و کربلا و در فاصله 32 کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود