Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: یک منبع آگاه به این موضوع  اعلام کرد که علاوه بر این، آمریکا قصد دارد دیگر کمک های امنیتی ازجمله دادن تجهیزات و مهمات توپخانه‌ای و سیستم های راداری به اوکراین تحویل دهد.

رویترز نوشت: طی هفته های اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با کمک های مالی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرد که این بسته  شامل سامانه های موشکی می شود که قادر به زدن  دقیق هدف در مسافت‌های طولانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیم از تحویل تسلیحات پیشرفته به اوکراین

رویترز درادامه گزارش داد: آمریکا به تازگی  تحویل پهپادهایی که توانایی حمل سلاح دارند را به اوکراین از بیم آنکه تجهیزات پیشرفته و حساس آن ممکن است به دست طرف مقابل بیفتد، متوقف ساخته است.

درحالی رویتز از خرید تسلیحات و سامانه دفاع موشکی توسط آمریکا برای اوکراین خبر می دهد که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جریان نشست  گروه۷ ، مدعی شد؛«پیروزی روسیه در اوکراین یک فاجعه خواهد بود ».

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تاکنون از اقدامات سیاسی برای پایان دادن به این درگیری اجتناب ورزیده و در مقابل مبادرت به حمایت های نظامی و تسلیحاتی از کی‌یف کرده اند؛ امری که از سوی بسیاری از تحلیلگران و ناظراین بین المللی ازجمله هنری کسینجر وزیرخارجه سال های دور آمریکا،  می تواند بر دامنه این بحران شدت بخشد.

تارنمای خبر هیل در مورخ دوم  تیرماه دراین خصوص نوشته بود: اکنون برخی مقامات آمریکایی پیشنهاد می کنند که اوکراین با واگذاری برخی از سرزمین های خود  به روسیه به نام صلح، به وضعیت دفاعی کنونی  پایان دهد. این افراد ازجمله شامل هنری کسینجر است که یادآور شده «لازم است تا مذاکرات صلح آغاز شود».۳۰۲**

برچسب‌ها اوکراین ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین ایالات متحده آمریکا جو بایدن اوکراین ایالات متحده آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.



کد خبر 847334 منبع: ایرنا برچسب‌ها بلاروس خبر ویژه روسیه - اوکراین اوکراین

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد