Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه (6 تیر) در همایش قوه قضاییه، اظهار داشت: هفته قوه قضاییه بر همکاران پر تلاش دستگاه قضایی مبارک باد و یاد شهدای هفتم تیر شهید مظلوم دکتر آیت الله بهشتی و به ویژه شهید قدوسی و لاجوردی گرامی می دارم و بر روح آنها درود می‌فرستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حادثه هفتم تیرماه، افزود: جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه تصمیم داشت جبهه انقلاب و نمادهای انقلاب را یا ترور شخص کند یا ترور شخصیت، که در همان ابتدا این اتفاقات را رقم زدند.

رییس‌جمهور گفت: منافقین در دهه شصت افرادی را هم ترور شخصیتی کردند و هم ترور شخص. آنها در هر کجای این کشور توانستند چهره های سرشناس کشور را هم ترور شخصیتی کردند و هم ترور شخص کردند، یکی از همین افرادی که هم ترور شخصیتی شد و هم ترور شخص شهید بهشتی بود که بعد از ترور ایشان امام فرمودند که فارغ از به شهادت رسیدن شهید بهشتی بنده برای مظلومیت این شهید ناراحت هستم.

رئیسی تصریح کرد: در این چهل سال هر کجا فتنه ای وجود داشته است جای پای نفاق را می توانیم مشاهده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به راه، مسیر و شخصیت شهید بهشتی بیان داشت: ابتدا باید این موارد ادامه پیدا کند همچنین ساختار سازی را از فکر شهید بهشتی و خبرگان اول داریم که این ساختار و سازوکار را برای جریان ولایت در جای جای نظام ایجاد کردند و ما باید از این جهت قدردان آنها باشیم.

وی افزود: از عزیزان مسئول در قوه قضاییه تشکر می کنم که به دنبال احقاق عدالت هستند و بسیاری در دستگاه قضایی بی نام و نشان برای تحقق عدالت در تلاش هستند. به ویژه از رئیس مجرب قوه قضاییه با سابقه ۴۰ ساله کار قضایی تشکر می کنم که گفتمان حفظ سرمایه اجتماعی و ارتقای آن ضمن مبارزه با فساد و گسترش عدالت را در دستور کار دارند.

رئیسی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، بیان داشت: امیر المومنین(ع) در این روایت بر عدل و سخاوت تاکید داشتند و آن را در راس امور می‌دانستند. جامعه را باید بر عدالت بنا کرد و سنگ زیربنای جامعه اسلامی بر عقلانیت، عدالت، معنویت و اخلاق است. روابط اجتماعی باید بر اساس عدالت تاسیس شود. در مجلس قانون عادلانه، در قضاوت، قانون و قضاوت عادلانه ملاک است. 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز پیوست عدالت باید در دستور کار همه تصمیم گیری ها باشد و این امری ضروری است، گفت: باید دید چقدر به عدالت نزدیک شدیم یا خدای ناکرده از آن فاصله گرفتیم. هیچ موضوعی در فرهنگ دینی ما بعد از توحید، به گستردگی و فراگیری عدالت وجود ندارد. توحید و عدالت، بعثت و عدالت و... عدالت در اجرا، عدالت در سیاست و عدالت در همه حوزه ها امری فراگیر است. 

رئیسی با بیان اینکه عدالت در قضا و داوری را یکی از جلوه های بسیار مهم عدالت است، تاکید کرد: سوال این است که حق چیست؟ شناختن حق اولین گام و گرایش به حق، دومین گام و ایستادگی در راه حق سومین کام است و برخی حق را نمی‌شناسند و برخی علی رغم شناخت با گرایش های فردی و هوای نفس نمی توانند آن را اجرا کنند و همواره باید مراقب این آفت بود. همه باید مراقب این مسئله باشیم.

منبع: فارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم رییسی شهید بهشتی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748218

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین