Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام دولت آمریکا به بی‌بی‌سی گفته که تصور ایجاد شده در ساعت‌های پیش، درباره لغو ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیانی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت سربازی کرده‌اند، نادرست است.

این منبع گفته دستوری که اخیرا سه وزارتخانه دولت جو بایدن صادر کرده‌اند، به طور عمده برای شهروندان افغانستان نوشته شده که منتظر ویزای ویژه مهاجرت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر، دولت آمریکا دستورالعملی برای تسهیل صدور ویزا برای افرادی که «خطری برای امنیت ملی و امنیت شهروندان آمریکایی ندارند» منتشر کرد.

این دستورالعمل در ارتباط با اجرای مقررات و قوانین مهاجرتی است و در روزنامه رسمی که تصمیم‌گیری‌های دولت آمریکا را منتشر می‌کند، درج شده. دستورالعمل تازه، نتیجه مشورت با دادستان کل، وزیر امنیت داخلی و وزیر امور خارجه است.

مطابق مقررات داخلی آمریکا افراد مرتبط با سازمان‌هایی که گروه تروریستی خارجی معرفی می‌شوند از اجازه ورود به خاک ایالات متحده و مزایای مهاجرتی این کشور محروم اند، اما دستورالعمل جدید دولت ایالات متحده، استثنا‌هایی در نظر گرفته است.

بر اساس متن منتشر شده از سوی دولت آمریکا افرادی ممکن است از امتیاز‌های در نظر گرفته شده در این دستور العمل برخوردار شوند که «امنیت عمومی شهروندان و امنیت ملی آمریکا را تهدید نکرده باشند.

در تصمیمی که دولت آمریکا گرفته، بدون نام بردن از نهاد مشخصی گفته شده است افرادی که به طور مثال در نهاد‌هایی خدمت کرده‌اند که اکنون در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی است و منع قانونی برای دریافت ویزا علیه آن‌ها اعمال شده، اما حالا متقاضی دریافت ویزا یا خدمات مهاجرتی آمریکا هستند با داشتن شروطی ممکن است بتوانند وارد این کشور شوند.

شروط لازم برای دریافت ویزا و خدمات مهاجرتی آمریکا

بر این اساس پس از بررسی همه پیشینه‌های امنیتی مربوطه درباره این افراد و انجام مصاحبه، اگر محرز شده باشد که در گذشته، هیچ حمایت مادی و قصدی برای کمک به «سازمان تروریستی خارجی» نداشته‌اند و عملیات تروریستی علیه ایالات متحده و شهروندان آمریکایی انجام نداده‌اند ممکن است از امکان دریافت ویزا و خدمات مهاجرتی ایالات متحده محروم نشوند.

اگر این فرد در تهیه سلاح، مهمات، مواد منفجره، یا اجزای آن، یا حمل و نقل و مخفی کردن چنین اقلامی، دست داشته باشد، از دریافت ویزای آمریکا و امتیاز خدمات مهاجرتی این کشور محروم خواهد ماند.

این تصمیم حدود دو هفته پیش گرفته شده، اما به تازگی با انتشار در روزنامه رسمی در ایالات متحده به صورت عمومی ابلاغ شده است.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سپاه کارت پایان خدمت ویزای آمریکا خدمات مهاجرتی ایالات متحده دولت آمریکا دریافت ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.
ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.
شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.
استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.
شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.
استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.
شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود  و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را  بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب