Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:33:33 GMT

شیراز مقصد بیشترِ مسافران اتوبوس در بوشهر

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۹۸۳۲

شیراز مقصد بیشترِ مسافران اتوبوس در بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: شهر شیراز با اختصاص ۳۰ درصد سفرهای مردم این استان بیشترین مقصد سفر مردم در یکسال اخیر بوده است.

مهدی شهابی گفت: در یکسال اخیر با انجام ۱۹۱ هزار سفر بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی استان بوشهر جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابهه در دوران کرونا از رشد ۹ درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران کرونا به‌ویژه در دوره‌های اوج که ممنوعیت و کاهش سفر با ناوگان عمومی نیز اعمال شد شاهد افت شدید مسافرت و کاهش ۶۰ درصدی سفر با ناوگان عمومی بودیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد: خوشبختانه با فروکش کردن کرونا و رفع ممنوعیت سفر، تمایل به سفر با ناوگان عمومی افزایش یافته به گونه‌ای که شاهد رشد ۱۵ درصدی در ماه‌های اخیر هستیم.

شهابی از ضرر و زیان شدید بخش مسافر استان در دوران کرونا خبر داد و افزود: به‌واسطه اعمال محدودیت‌های شدید سفر در دوران کرونا بخش مسافر استان ضرر ۵۰ درصدی را تجربه کرد که در تاریخ فعالیت این بخش بی سابقه است.

وی، وضعیت ناوگان عمومی استان به‌ویژه اتوبوسی را مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: وضعیت ناوگان عمومی استان در بخش‌های سواری کرایه، مینی بوس به نسبت کشور خوب و مناسب است و در بخش اتوبوسی نیز یکی ازجوان‌ترین ناوگان عمومی کشور را داریم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر همچنین عمده مقصد سفر مردم استان را شهرهای شیراز، اصفهان، آبادان، تهران و بندرعباس بیان کرد و گفت: شهر شیراز با اختصاص ۳۰ درصد سفرهای مردم استان بوشهر بیشترین مقصد سفر مردم در یکسال اخیر بوده است.

شهابی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار هم اکنون تعداد ۵۶۰ دستگاه اتوبوس، ۵۹۳ مینی بوس و ۱۷۰ سواری کرایه بین شهری در سطح استان فعال هستند که با مشارکت تعداد ۳۹ شرکت حمل و نقل مسافر وظیفه جابه‌جایی مسافر در درون و برون استان را برعهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتوبوس ناوگان عمومی دوران کرونا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در زمینه تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است، گفت: قبلاً در استان هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود داشت اما در سه سال گذشته این تعداد تقریبا به ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

مالک رحمتی، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان که با حضور وزیر راه برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: میزان تلفات درون و برون شهری سالانه‌ی هزار نفری در شأن استان نیست، ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد. در آزادراه پیامبر اعظم در سال گذشته ۹۷ فوتی اتفاق افتاده است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با افت رام قطارهای استان نیز رو به رو هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود و از وزیر محترم خواهشمندیم نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستورات لازم را صادر کنند.

وی با بیان اینکه امروز سه دستور جهادی از طرف وزیر صورت گرفت، خاطر نشان کرد: برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر در دستور کار قرار گرفت و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز بازدید شد و دستورات لازم صادر شد و قرار است یک باند آن تا تیرماه آزاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری