Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی مشهدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد اظهار کرد: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی این است که دستگاه‌های اجرایی را رصد کند دستگاه‌هایی که صدور مجوز را از طریق سامانه اقدام نمی‌کنند را به دستگاه‌ها اعلام و بر اساس قانون برخوردهای لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این موضوع تاکید قانون و تاکید و دستور سران قوا و در رای همه دستور مقام معظم رهبری است.

مدیرکل بازرسی استان گلستان خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون در سامانه مربوط به شکایت‌ها و اعلام‌های مردمی ۴۶۳ مورد شکایت حضوری ثبت شده و یک هزار و ۲۳۶ مورد اعلامیه و شکوائیه اینترنتی اعلام شده و پنج مورد گزارش بازرسان به سازمان اعلام شده و هشت مورد گزارش تلفنی به سامانه ۱۳۶ انجام شده و ۱۱۶ مورد هم به صورت پستی در سامانه ثبت شده است.

مشهدی بیان کرد: سال گذشته ۴۱ مورد گزارش برنامه‌ای ارسال کردیم و ۱۵۷ گزارش به صورت موردی به سازمان ارسال شده و پنج مورد به صورت فوق‌العاده ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ممکن است هر گزارش شامل یک تا چند مورد گزارش اختصاصی باشد که به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان تصریح کرد: ۱۶۱ مورد گزارش اصلاح امور، ۱۳۰ مورد تخلفات اداری کارمندان و برخی از مدیران بوده و ۴۴ مورد گزارش اعلام جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.

مشهدی بیان کرد: در طول این مدت با پیگیری‌های بازرسی کل استان گلستان و ارسال گزارش‌ها به سازمان‌های مرتبط ۲ هزار و ۷۲۲ هکتار اراضی ملی خلع ید شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۲۰ مورد حکم مربوط به قلع و قمع در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفت و ۲۵۷ مورد تغییر کاربری با مساحت ۱۰۱ هکتار توسط سازمان بازرسی پیگیری و اقدامات قانونی برای آن انجام شد.

مدیرکل بازرسی گلستان بیان کرد: در این مدت با پیگیری‌های بازرسی استان ۹۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال گندم وجوه گندم خریداری شده کشاورزان که توسط مراکز خرید گندم به کشاورزان پرداخت نشده بود، پرداخت شد.

* ۴۰ میلیارد تومان از ورود زیان به بیت‌المال در ترک تشریفات پروژه مصوبات سفر جلوگیری شد

مشهدی گفت: امسال در یکی از دستگاه‌های اجرایی مطلع شدیم موضوع مربوط به ترک تشریفات پروژه مصوبات سفر برآورد اولیه ۶۴ میلیارد تومان بوده که بازرسان ما متوجه شدند برآورد صحیح آن ۲۲ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد تومان از ورود زیان به بیت‌المال جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: با ورود بازرسان در پرونده موارد خاص ۱۰ فقره اختلاس، سه فقره ارتشاء، پنج فقره تسهیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری پیگیری و منجر به صدور حکم شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان مدیرکل بازرسی گلستان بازرسی تخلف اداری میلیارد تومان مورد گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، روح اله صلبی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با درایت مقام معظم رهبری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است.

وی افزود: اگر قرار باشد ما آثار رشد در جامعه شاهد باشیم و یا مهار تورم داشته باشیم باید از ظرفیت مردم در این عرصه استفاده کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با اشاره به اینکه دولت در سیاست گذاری کارآفرینی باید محیط را به نوعی تبدیل کند که کار آفرینان ما که مردم هستند فعالیت خود را داشته باشند، گفت: وزارت اقتصاد هم در اجرای قوانین و مقررات از جمله بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوزها که دبیرخانه آن مستقر در وزارت امور اقتصاد و دارایی است به دنبال این است که فرایند تسهیل کند.

وی یادآور شد: فعالان اقتصادی توجه داشته باشند برای تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید هیچ هزینه‌ای قرار نیست پرداخت کنند.

صلبی اظهار کرد: با وارد کردن سه مؤلفه چون کد صنفی، کد پستی و شماره سریال شناسنامه یا کد ملی افراد می‌توانند وارد سامانه شوند و کمتر از چند دقیقه نسبت به گرفتن کد شناسه خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: ۲۵ اردیبهشت تنها زمانی است که افراد می‌توانند به درگاه مجوزه‌ها مراجعه کنند کار خود را انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با اشاره به اینکه دولت به دنبال این است که تمام فرایندها را الکترونیکی کند، گفت: اگر بعد از ۲۵ اردیبهشت قرار باشد اتفاقی رخ دهد شناسه‌های قبلی دیگر اعتبار ندارد و اگر اعتباری نداشته باشند از خدماتی که دولت در اختیار آنها قرار می‌دهد با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم تا زمان باقی است به سامانه مراجعه کنند تا به صورت رایگان تبدیل آنها انجام شود.

صلبی اظهار کرد: مردم دغدغه اینکه با این فرایند در حوزه مالیاتی مشکلی برای آنها به وجود بیاید نداشته باشند چرا که این فرایند در حوزه وزارت اقتصاد دارایی است که به حوزه تسهیل کسب و کار کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حوزه معافیت مالیاتی اگر این تبدیل صورت نگیرد از بحث معافیت مالیاتی محروم می‌شوند.

صلبی خاطرنشان کرد: در روز گذشته بیش از ۴۶۳ فقره تبدیل شناسه قدیم به شناسه جدید در استان انجام شد.

کد خبر 6088346

دیگر خبرها

  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد