Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش از سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در اواسط ماه آتی میلادی که شامل اراضی اشغالی فلسطین نیز می‌شود، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بنا به درخواست پادشاه اردن وارد امان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان بر موضع ثابت اردن در قبال مسأله فلسطین و حمایت از شهروندان فلسطینی برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروعشان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادشاه اردن همچنین تاکید کرد که کشورش تا ابد در کنار ملت و مسأله فلسطین می‌ایستد و هیچ چیز برای اردن مهم‌تر از مسأله فلسطین نیست.

عبدالله دوم در جریان این دیدار خاطرنشان کرد، تنها راه خاتمه یافتن نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، راهکار تشکیل دو کشوری است که تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند.

پادشاه اردن ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی، تصریح کرد، اردن بی‌وقفه تمامی تلاش خود را برای حمایت و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس خواهد کرد.

عبدالله دوم و محمود عباس همچنین توافق کردند که در وقت کنونی بهترین گام، توقف اقدامات یک‌جانبه برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل در آینده است.

پادشاه اردن اظهار داشت که کشورش با طرف آمریکایی به صورت مداوم در تماس است و اردن با تمام توان خود از حقوق برادران فلسطینی حمایت خواهد کرد.

پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات اسرائیل پس از انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و  پیامدهای آن بر فرصت‌های تحقق صلح و همچنین تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، محمود عباس مواضع اردن در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مسأله عادلانه فلسطین را ستود و تلاش‌های اردن در حمایت و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس و دفاع از آنها را ارج نهاد.

محمود عباس در جریان این دیدار چالش‌های پیش روی فلسطینیان داخل اراضی فلسطینی به خاطر اقدامات رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالله دوم پادشاه اردن محمود عباس پادشاه اردن محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند».

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229379 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟