Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض روسای ۱۹ فدراسیون ورزشی نسبت به توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس تاکید کرد: در کنار حمایت ۳۱۵ میلیارد تومانی از فدراسیون‌ها و کمک های۸۰ و ۴۰ میلیارد تومانی از کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، بودجه خود وزارت ورزش را در لایحه بودجه دو برابر کردیم؛ دیگر مجلس در حمایت از ورزش چه کاری باید انجام می‌داد؟

احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراض روسای ۱۹ فدراسیون ورزشی نسبت به توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی از ۲۸ فدراسیون ورزشی و طرح ادعای توزیع نامتوازن این بودجه از سوی فدراسیون های معترض با اشاره به اقدامات حمایتی مجلس از حوزه ورزش اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی ظرف دو سال گذشته اقدام بسیار فوق العاده‌ای در حمایت از ورزش انجام داده که قابل تقدیر است؛ از جمله این اقدامات دو برابر کردن بودجه ورزش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه در یک بند که به پیشنهاد من رای آورد و به بودجه کل الحاق شد رقم ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان به ورزش کمک شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری که مجلس برای حمایت از فدراسیون ها قرار داده، بودجه‌ای حمایتی است، گفت: در کنار افزایش سهم ورزش در لایحه بودجه، ما آمدیم به صورت فوق‌العاده از ۲۸ فدراسیون ورزشی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند کمک حمایتی کردیم؛ تعداد مخاطبان، تعداد اعزام‌ها، نقش‌آفرینی تیم‌ها در مسابقات ملی و بین‌المللی، نقش آفرینی در ورزش همگانی، گستردگی فعالیت در شهرها و روستاها، تمرکز در حوزه حمایت از ورزش‌های مادر، ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش‌های پایه از جمله ملاک‌های مجلس در تخصیص این بودجه حمایتی بوده است.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: سال قبل با هماهنگی با فراکسیون ورزش به همه فدراسیون‌های ورزشی نامه زدیم و از آنها خواستیم برنامه‌های خود و همچنین مسیر پیش روی‌شان را به مجلس گزارش کنند تا بتوانیم در پیگیری کمک به آنها به صورت ویژه‌تر اقدام کنیم. طبیعتاً برخی از فدراسیون‌ها برنامه های خود را اعلام کردند که مورد حمایت قرار گرفتند و برخی نیز در این زمینه کوتاهی کردند.

راستینه افزود: همچنین در کنار حمایت از ۲۷ فدراسیون، ۸۰ میلیارد تومان جهت کمک به کمیته ملی المپیک اختصاص دادیم تا فدراسیون‌هایی را که فکر می‌کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند و شاید ما حمایت نکردیم و از قلم افتاده‌اند، مورد حمایت قرار دهند. ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز جهت کمک حمایتی از کمیته ملی پارالمپیک تخصیص دادیم.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۳۱۵ میلیاردی جنجال به پا کرد
اعتراض ۱۹ رئیس فدراسیون به رئیس مجلس

وی تاکید کرد: در کنار حمایت ۳۱۵ میلیارد تومانی از فدراسیون‌ها و کمک های۸۰ و ۴۰ میلیارد تومانی از کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، بودجه خود وزارت ورزش را در لایحه بودجه دو برابر کردیم؛ دیگر مجلس در حمایت از ورزش چه کاری باید انجام می‌داد؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه «آنچه در حمایت از ورزش وظیفه مجلس بوده، واقعاً انجام شده است»، اظهار کرد: امروز وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد در راستای انجام وظایف خود، علاوه بر تخصیص اعتبارات خود، بر اعتبارات حمایتی انجام شده از سوی مجلس نظارت و دقت کند؛ این‌ها حمایت‌هایی بوده که ما با یک منطق انجام دادیم و از فدراسیون‌ها کمک کردیم.

راستینه در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون‌ها می‌توانستند به جای اعتراض به مجلس، بیشتر در کنار مجلس بایستند و از اقدام بزرگ مجلس در حمایت از ورزش حمایت می‌کردند؛ اگر هم آنطور که فکر می‌کنند، دیده نشدند، منطق خود را ارائه دهند. ما بسیار خرسند می‌شویم که بتوانیم در سال‌های آتی از فدراسیون‌هایی که مورد حمایت قرار نگرفتند، حمایت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد راستینه فدراسیون های ورزشی فراکسیون ورزش مجلس كميسيون فرهنگي میلیارد تومانی حمایت از ورزش مورد حمایت قرار فدراسیون ورزشی لایحه بودجه فدراسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پزشکی ورزشی به ورزشکارانی که در فصل بهار، طبیعت را برای انجام تمرینات ورزشی خود انتخاب می کنند، توصیه‌هایی ارائه کرد.

دکتر مصطفی اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ناپایداری آب و هوا در فصل بهار، اظهار کرد: در این فصل عموما هنگام صبح و عصر هوا خنک و در میانه روز هوا گرم است و گاهی نیز ناگهان با هوای بارانی و رگبار بهاری مواجه می شویم، لذا طبیعتا کسانی که ورزش در طبیعت را در برنامه روزانه خود قرار داده اند، در چنین شرایط آب و هوایی حتما باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند. 

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: زمانی که ورزشکار از خواب بیدار می شود، تا حدود نیم‌ ساعت پس از بیدار شدن باید از شروع ورزش پرهیز کند تا بدنش به ناگهان با یک تنش مواجه نشود و کم کم برای شروع ورزش آماده شود. 

وی با بیان اینکه ورزشکاران بهتر است که پیش از ورزش از خوردن صبحانه اجتناب کنند، عنوان کرد: اگر ورزشکار بخواهد صبحانه میل کند، باید تا چند ساعت صبر کند تا صبحانه‌ای که خورده کم کم هضم شود و بعد از آن ورزش کند، لذا بهتر است پیش از ورزش صبحانه صرف نکند. 

اکبری تاکید کرد: برای اینکه ورزشکار حین ورزش با افت قند و یا انرژی بدن  مواجه نشود، توصیه می کنیم که حتما مقداری عسل داخل بطری آب خود بریزد و پیش از شروع ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش مدام از آن به صورت جرعه جرعه بنوشد تا انرژی بدنش را  تامین کند. 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی صبح است یا ظهر، اظهار کرد: برای برخی از رشته های ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهپیمایی و کوهنوردی که در دل طبیعت انجام می شود، توصیه می کنیم که حتما ورزشکاران صبح را برای ورزش انتخاب کنند و از مناظر طبیعی و انرژی مثبتی که طبیعت به  آنها منتقل می کند، استفاده کنند. 

این متخصص آسیب های ورزشی یادآورشد: هرچند که ورزش در هنگام صبح را توصیه می کنیم، اما با توجه به اینکه نسل جدید اکثرا صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند، لذا توصیه می کنیم برای اینکه سلامتی‌شان حفظ شود حتما عصرها به انجام تمرینات ورزشی بپردازند. 

وی در ادامه در رابطه با نوع پوشش ورزشکاران در تمرینات ورزشی در هوای بهاری هم گفت: باتوجه به اینکه هوا در این فصل متغیر است، ورزشکاران حتما چند لباس نخی به همراه خود داشته باشند و اگر حین تمرین دمای بدنشان بالا رفت از لباس های خود کم کنند، اما در صورتی که بخواهند توقف کنند و استراحت داشته باشند، باتوجه به اینکه بدنشان بتدریج سرد می شود و احتمال می رود که بیمار شوند، حتما لباس های خود را هنگام توقف افزایش دهند. 

اکبری اضافه کرد: اگر ورزشکار پس از انجام تمرینات برای مدت کوتاهی قصد توقف و استراحت داشت، حتما عرق بدن و صورت خود را خشک کند، زیرا زمانی که نسیم خنک بهاری به عرق او می خورد، زمینه بروز سردردها و برخی بیماریهای دیگر را در او ایجاد می کند. 

وی تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه در این فصل ممکن است به یکباره هوا بارانی شود، بنابراین حتما ورزشکاران روپوشی از جنس پلاستیک و نایلون به همراه داشته باشند و زمان بارندگی آن را بپوشند تا بدنشان خیس نشود. 

به گفته این متخصص پزشکی ورزشی، ورزشکارانی که به صورت منظم ورزش می کنند،  حتما بدن خود را به شرایط آب و هوایی متعادل مانند فصل بهار عادت دهند، چراکه به گفته پیامبر اکرم(ص) سرمای هوای بهار برای بدن مفید است و البته در کنار آن باید رژیم غذایی مناسب همراه با ویتامین «سی» را هم داشته باشند. 

وی در پایان عنوان کرد: ورزش کردن در طبیعت باعث آزاد شدن هورمون های دوپامین و سرتونین در بدن فرد ورزشکار می شود و او را تا پایان روز سرحال، شاد و با نشاط نگاه می دارد، بنابراین به همه مردم توصیه می شود که در فصل بهار از هوای لطیف بهاری و چشم انداز زیبای طبیعت استفاده کنند و در دل طبیعت با کمترین هزینه، ورزش کنند.  

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟