Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:12:44 GMT

مشاهده دو پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۰۸۳۷

مشاهده دو پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای اخیر با بررسی دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، حضور دو پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به کوشش‌ها و سخت کوشی محیط بانان منطقه و همراهی گسترده همیاران طبیعت در زمینه حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش منطقه کوه بیرمی، به موفقیت‌های زیادی در زمینه افزایش تعداد گونه‌های وحوش در منطقه حفاظت شده نائل آمده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: به همین جهت در حال حاضر زیستگاهی امن برای حیات وحش در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی به وجود آمده است که می‌توانیم حضور دو پلنگ ایرانی را توسط دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه ثبت و ضبط کنیم.

وی گفت: استفاده از دوربین‌های تله‌ای به عنوان یکی از راه‌های حفاظتی و حراستی حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان بوشهر در حال گسترش می‌باشد و از طریق همین دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی هر منطقه به دست داده می‌شود.

کد خبر 5524770

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر حفاظت از محیط زیست پلنگ بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه سنندج شیراز قوه قضاییه هفته قوه قضاییه خراسان رضوی مشهد اردبیل گرد و غبار آمار کرونا کرمانشاه منطقه حفاظت شده دوربین های تله ای کوه بیرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت:محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.
 
جواد ستوده افزود:در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.
او گفت: علت تلف شدن  پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان