Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک گروه سه نفره  که برخلاف مقررات محیط زیست  اقدام به زنده گیری پرنده سهره طلایی کرده بودند با همکاری ماموران انتظامی پاسگاه چنار بخش کبکیان بویراحمد شناسایی و دستگیر شدند .

وی با بیان اینکه از متخلفان ادوات صید شامل قفس، طناب، تور و سایر موارد کشف شد و برای طی مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند ضمن آنکه خودروی آنان توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقت تاکید کرد زنده‌گیری حیات وحش و پرندگان وحشی جرم محسوب می‌شود و مستوجب مجازات است و شهروندان هرگونه موارد تخلف مربوط به شکار، زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان وحشی و شکاری و سایر گونه‌های حیات وحش را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند .
سهره‌ از پرندگان دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقار کوتاه، مخروطی و قوی و پر و بال رنگارنگ است که بصورت دسته‌جمعی زندگی می‌کند .
سهره از راسته گنجشک سانان، حدود ۱۴ سانتیمتر طول دارد و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی‌اش بدلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش بوده و بعد از زنده گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد .
اقدام به شکار در زیستگاههای حیات وحش پیش از دریافت مجوز، جُرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات می باشد .

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج نابودی پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج نابودی پرندگان زنده گیری حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طی حکمی «حمید طالبی» را به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، متن حکم مجید چگنی برای سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

همچنین به پاس زحمات ریحان بهادر در دوره تصدی این سمت از ‌وی قدردانی شده است.

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • زنده گیری افعی دم عنکبوتی در ایلام (فیلم)
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد